اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

استاندار گلستان:

ایجاد بندرخشک اینچه برون با جدیت پیگیری می شود

استاندار گلستان گفت: ایجاد بندرخشک اینچه برون باجدیت پیگیری می شود و یکی از مهمترین مطالبات مردم و پیگیری‌های مدیریت استان پروژه‌های ریلی است.

ایجاد بندرخشک اینچه برون با جدیت پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در جلسه ارائه راهکارهای مناسب برای تسریع در راه اندازی بندر خشک اینچه برون که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی، معاونان استاندار و مدیران ارشد استانی برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم و پیگیری‌های مدیریت استان پروژه‌های ریلی است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم دغدغه‌های راه آهن را در بندرخشک اینچه برون رفع نماییم و مسائل مربوط به ماده 69 در خصوص واگذاری زمین را نیز مرتفع خواهیم کرد.

هاشمی یادآور شد: مشکلات پیش روی تکمیل راه آهن سبز دشت به بندرگز در حال پیگیری است و بصورت کامل رفع خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده که در این راه همراهی لازم را داشته باشند و مانع اجرای برنامه‌های راه آهن در بندرخشک اینچه برون نخواهند شد.

همچنین در این جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، اظهار کرد: برای تسهیل در امور مسافران علی رغم تمامی مشکلات مالی، راه آهن سبز دشت به بندرگز را دو خطه کرده‌ایم و رویکرد راه آهن تکمیل پروژه‌های در دست اجراست.

سعید محمدزاده اخذ خط اعتباری 1.2 میلیارد یورویی از روسیه را برای راه‌آهن اینچه برون به گرمسار بسیار پراهمیت دانست و افزود: اجرای این خط ریلی ضمن ایجاد اشتغال بصورت موقت 4 ساله و دائم در منطقه موجب توسعه اقتصاد در گلستان و گرگان خواهد شد.

وی این پروژه را برای کشور حیاتی قلمداد کرد و گفت: توسعه کامل سایت اینچه‌برون از طریق این اعتبار صورت می‌گیرد و با توافقات صورت گرفته در نظر داریم خط آهن گرگان به کلاله را ذیل آن اجرایی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ما اینچه برون را به عنوان بندر خشک و زیر مجموعه راه آهن می‌دانیم و مشکلی با سرمایه‌گذاری در این منطقه نداریم و با سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل در این منطقه قرار داد اجاره‌ای می‌بندیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: با هر سرمایه گذاری که در حوزه بندر خشک تمایل به همکاری داشته باشد و از سوی استان معرفی شود تعامل خواهیم کرد و از آنان حمایت می کنیم.

همچنین در این جلسه، نمایندگان استان، معاونین استاندار و مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل ریلی استان و بندرخشک اینچه برون اظهار کردند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول