اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  شبکه های اجتماعی

واگذاری #رشت_الکتریک پس از ۱۴ سال سوژه کاربران فضای مجازی شد

رد پای یقه گل گلی‌ها در فساد

روز گذشته خبر مبادله زمین کارخانه رشت الکتریک با چند آپارتمان لوکس در تهران بار دیگر ماجرای پر حرف و حدیث واگذاری این کارخانه به همسران فعالان سیاسی اصلاح طلب را بر سر زبان‌ها انداخت.

رد پای یقه گل گلی‌ها در فساد

مجله فارس پلاس؛ سیامک شادکام: پس از 14 سال نام کارخانه رشت الکتریک بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. کارخانه‌ای که در اواخر دولت اصلاحات با نام خصوصی سازی به همسران چند نفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب به قیمتی بسیار پایین واگذار شد و آنها نیز بلافاصله به دور از هدف اصلی خصوصی سازی اقدام به تخریب کارخانه و بیکار کردن 540 کارگر کردند. 

اگرچه در سال 82 شبکه‌های اجتماعی به صورت فعلی وجود نداشتند و این فعالان سیاسی اصلاح‌طلب توانستند در سکوت خبری علاوه بر بیکاری این کارگران حتی آخرین پیچ کارخانه را نیز به فروش برسانند؛ کارخانه ای با قیمت پایه 90 میلیارد تومان را فقط با 2 میلیارد آنهم در اقساط 13 ماهه خریداری کنند. اما اکنون در سال 96، کاربران فضای مجازی بار دیگر نام رشت الکتریک را بر سر زبان ها آوردند و نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. 

واکنش‌های کاربران به این موضوع به حدی بود که هشتگ «#رشت_الکتریک» شب گذشته به یکی از هشتگ های داغ توئیتر تبدیل شد. در ادامه نیز واکنش تعدادی از این کاربران توییتری را می‌خوانید:

حجت الله عبدالملکی از استادان دانشگاه امام صادق(ع) نیز در صفحه شخصی‌اش یک نظرسنجی برگزار کرد تا از کاربران بخواهد نظر خود را درباره بازنگری در واگذاریها در راستای خصوصی سازی اعلام کنند. 

 

سید رضی از فعالان فضای مجازی همزمان با روز وکیل، محمود صادقی نماینده مجلس را مورد خطاب قرار داده و از او خواسته در کنار همه دخالت‌های غیرتخصصی‌اش در حوزه مسائل بین‌المللی در پرونده این  فساد وارد شده و آنرا پیگیری کند:‌

 

کاربری دیگر نیز توئیت کرد: ‏ای کاش کرباسچی چند وقت اسرائیل مدیر میشد، کل سرزمین های اشغالی رو یکجا با هم میخورد و تمام!

 فاطمه داوودی نیز نگاهی به سخنان جهانگیری معاون اول رئیس جمهور( ‏رسانه‌هادرمبارزه بافساد،لکنت زبان نداشته باشند ) داشته و نوشت: آقای جهانگیری درموضوع واگذاری غیرقانونی ‎رشتالکتریک چه پاسخی دارید؟

یک فعال دیگر توییتری نیز با زبانی طنز نوشت:‌ اینا چجوری اختلاس میکنن؟ نه استرسی نه چیزی! من بیس سال پیش، پنج تومن دزدکی از قلک آبجیم با سنجاق دراوردم هنوز که هنوزه دارم تاوانشو میدم!

آفتابگردون نیز با انتشار این عکس نوشت:‏اینجا حلب نیست. موصل و استان الانبار هم نیست. اینجا رَشته! رشت!کرباسچی و اهل و عیال به این شکل درآوردنش

 

یکی دیگر از فعالان فضای مجازی این متن را منتشر کرد:‌ ‏اصلاح طلب واقعی اونیه که از هر 5 تا اختلاس که انجام میده، یکی شو به عنوان خمس بده خانومش.

حمید قدیری نیز به ادعای برخی مبنی بر اینکه دولت اصلاحات پاک‌ترین دولت تاریخ بوده، پاسخ داد و نوشت:‌ اصلاح طلب ها ادعامیکنن دولتشون پاک ترین دولت بوده درحالیکه امثال رشت الکتریک و ‎کرسنت اقتصاد رو فلج کرده!

جالبه که هم پیاله های داخلی وخارجیشون از این فرصت استفاده میکنند و نظام رو زیر سوال میبرند!
نظام اسلامی ناکارآمدنیست آقایان مفسِد بختک گونه افتادن به جان اقتصادکشور!

یکی دیگر از کاربران با اشاره به سخنان چندی پیش زیباکلام نوشت:‌الان زیبا کلام میاد میگه کارخانه رشت الکتریک نابود نشده بلکه کارخانه، آرام آرام رشت را به مقصد جماران ترک کرده.

 سلمانه هم توییت کرد: گویا زنان کارگزاران موقع خرید رشت الکتریک اونم 40 برابر زیر قیمت ، به فکر آزادی های مدنی زنان کارگر کارخونه نبودن و فقط میخواستن پولی به جیب بزنن. 
سجاد زندی لک نوشت: به جمله همیشه پشت یه مرد موفق یه زن هست ایمان آوردم فکرشو بکن زن کرباسچی یه کارخونه رو مفت خریده تعطیلش کرده و زمیناشم قراره با چند تا خونه لوکس عوض کنن.

کاربری با نام پاداش نیز به کنایه توییت کرد: تا امروز فکر میکردم وصله ناجورِ فساد فقط به یقه سفید ها می چسبه ، از امروز فهمیدم یقه گل گلی ها هم شایسته این وصله ناجورن!

سید راضیه حسینی نیز نوشت: مشارکت دادن زنان در امور سیاسی به شیوه‌ی برخی از کارگزاران: وقتی چوب‌خط مردهاشون توی رانت‌خواری و فساد پر میشه، زنان رو وارد عرصه میکنن. باور ندارید؟ رشت الکتریک رو ببینید.

در پایان، باید دید مسئولین اجرایی، قوه قضاییه، نمایندگان مجلس چه واکنشی نسبت به مطالبه مردم در راستای مبارزه با فساد و رانت‌خواری عده‌ای دارند. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول