اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت بدون مشارکت بخش خصوصی توان انجام کاری را ندارد/ دولت با تصمیمات خود نباید فعال اقتصادی را ناگهان متاثر از خود بسازد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با تصمیمات خود نباید فعال اقتصادی را ناگهان متاثر از خود بسازد، گفت:مشارکت بخش خصوصی اگر نباشد دولت نمی‌توانند کاری بکند.

دولت بدون مشارکت بخش خصوصی توان انجام کاری را ندارد/ دولت با تصمیمات خود نباید فعال اقتصادی را ناگهان متاثر از خود بسازد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی عصر امروز در پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در سالن همایش اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه نظارت مجلس بر اقدامات دولتی کوتاهی کرده و دولت هم تاحدودی در اجرا وظایف و کارهای خود کوتاهی کرده است.

وی در خصوص ارزش افزوده ادامه داد: دولت، اتاق‌های سه‌گانه و کمیسیون اقتصادی در کمیته مالیات بر ارزش افزوده کار سنگینی در خصوص تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام داده است که این مسئله در کمیسیون مجلس بررسی شده و اکنون چند قدم رو به جلو است که اگر در صحن علنی مجلس مصوب شود انتظار تحولی در این حوزه داریم و امیدواریم از وضعیتی که ما از آن ناراحت هستیم رهایی یابیم.

بحرینی با تاکید بر اینکه بدتر از سود غیر معمولی بانک‌ها تزریق بی‌اعتمادی در جامعه است، متذکر شد: مشارکت بخش خصوصی اگر نباشد دولت نمی‌تواند کاری بکند و نمی‌گویم ناامیدی که در بین مردم ایجاد شده را واقعیت ندارد، بلکه نگران‌کننده است.

وی یادآور شد: از حیث نظارتی تصمیم‌گیری در مورد نرخ سود بانکی بر عهده شورای پول و اعتبار است و اگر از مجرای قانونی پیگیری شده ما نمی‌توانیم به عنوان تخلف آن را دنبال کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تصمیم‌گیران دولتی تصمیماتشان براساس وضعیت کف بازار و جامعه نیست، بیان کرد: یک ضعف بزرگی که داریم این است که کسانی که تصمیم می‌گیرند ارتباطی با بدنه جامعه ندارند.

بحرینی اضافه کرد: من به شخصه از آدم‌های موثر مجلس هستم اما نه تولیدکننده نه تاجر و نه واردکننده هستم پس اگر  با مردم ارتباط نداشته باشیم و نظرمان را نگوییم نمی‌توانیم تصمیم درستی اخذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید تصمیمی بگیرد که فعال اقتصادی را ناگهان متاثر از خود بسازد، بیان داشت: مشکلات اقتصادی انباشته‌ای در جامعه وجود داشته است و کسی نمی‌تواند آنها را کتمان کند و نگاه به همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار همین است که شرعا و منطقا نباید ناامید شد و علی‌رغم بحث‌های دلگیرکننده امیدوارم به روحیه حس ناامیدی مطلق نرسیم.

انتهای پیام/ 70054

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول