اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

امام جمعه گلوگاه:

ریشه فتنه‌ها بی‌تقوایی است

امام جمعه گلوگاه با تأکید بر اینکه عالم بی‌تقوا عامل فتنه است، گفت: عالمی که تقوا ندارد به‌ دنبال فتنه است و ریشه فتنه‌ها به بی‌تقوایی بر می‌گردد.

ریشه فتنه‌ها بی‌تقوایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی امشب در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله محمدعلی صادقی گلوردی که در مسجد امام محمدباقر(ع) بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه ریشه بدبختی انسان‌ها در جهل است، اظهار کرد: توانستن زیر سایه دانستن است و چون نمی‌دانیم، نمی‌توانیم و این نشان از جهل ما است.

وی با اشاره به اینکه عالِم بر غیر عالِم مسلط است، تصریح کرد: عالِمی که به علم خود عمل کند برتر از ۷۰ هزار عابد است.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه جهل ما سبب فروپاشی درونی ما می‌شود، افزود: برای رهایی از جهل باید به علمی که مورد تاکید قرآن است گرایش پیدا کنیم و زمانی به این مهم دست می‌یابیم که هدف از خلقت را درک کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه جاده بشریت اتوبان نیست، تصریح کرد: راه مستقیم، مسیری است که در آن استقامت وجود داشته باشد چرا که جاده بشریت سنگلاخ است و اتوبان نیست.

میراحمدی با اشاره به اینکه به واسطه انرژی هسته‌ای، تشیع جان پیدا کرد، افزود: انرژی هسته‌ای یکی از موضوعات مهم جهان است که سبب شد ایران به عنوان کشور هسته‌ای معرفی شود و پرچم جمهوری اسلامی در تمامی دنیا عزیز شود.

وی با اشاره به اینکه علوم فقه تشییع را نجات داد، ادامه داد: فقاهت باعث ارتقا، درک و درایت می‌شود و در میان تمامی علوم از جایگاه و ارزش والایی برخوردار است.

امام جمعه گلوگاه با تأکید بر اینکه عالم بی‌تقوا عامل فتنه است، گفت: عالمی که تقوا ندارد به‌دنبال فتنه است و ریشه فتنه‌ها به بی‌تقوایی بر می‌گردد و زمانی‌که عالِم فاسد شود عالم را به فساد می‌کشاند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۹/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول