اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

فرماندار ملایر:

مهندسان ملاير به لحاظ عملكرد وضعيت خوبي دارند

فرماندار ملایر گفت: در کمیسیون ماده 100، مشکل خاصی که نشان‌دهنده ضعف مهندسان باشد نداشتیم که البته باید تلاش شود که این ظرفیت حفظ شود.

مهندسان ملاير به لحاظ عملكرد وضعيت خوبي دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، عبدالعظیم رضایی ظهر امروز در مراسم روز مهندس در جمع مهندسان شهرستان با بیان اینکه مهندسان از سرمایه‌های ارزشمند شهرستان ملایر هستند، اظهار کرد: دانشکده‌های عمران در ملایر زیرساخت‌های خوبی را برای تربیت مهندسان متعهد، متخصص و توانمند فراهم کرده که البته باید از توان مهندسان خوب شهرستان استفاده شود.

وی با بیان اینکه راه آهن، راه‌های مواصلاتی و موقعیت جغرافیایی این شهر از عوامل توسعه ملایر هستند، افزود: استفاده از منابع انسانی ارزشمند، مکمل این عوامل و زیرساخت‌های توسعه هستند.

فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه نظام مهندسی ملایر از اعتبار و جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: مهندسان عمران و معماری با نظارت نظام مهندسی و نیز دانش فنی همراه با تعهد کاری خود باعث شدند که در ساخت و سازهای شهری ملایر مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده 100، مشکل خاصی که نشان‌دهنده ضعف مهندسان باشد نداشتیم که البته باید تلاش شود که این ظرفیت حفظ شود.

رضایی تصریح کرد: اگر قصوری از سوی مهندسان در حوزه‌های کاری خودشان صورت گیرد آسیب وارده در آن حوزه می‌تواند آسیب به مجموعه شهرستان باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز مهندس را به عنوان یکی از مهم‌ترین مشاغل کشور معرفی کرد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر به خاطر رکود بخش مسکن و کم شدن ساخت و ساز، مهندسان ما نیز با مشکلاتی مواجه شدند.

محمد کاظمی افزود: مسوولان وظیفه دارند در راستای رفع مشکلات بخش مسکن تلاش لازم را داشته باشند تا مشکلات مهندسان ما  نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه دولت نیز تلاش‌های خود را برای رفع مشکلات به ویژه مشکل بیکاری داشته اما این تلاش‌ها نمی‌تواند در حدی باشد که مشکل اشتغال همه فارغ‌التحصیلان را حل کند گفت: ما در رشته‌های متعدد خصوصاً مهندسی فارغ‌التحصیلانی داریم که بیکار هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما کشور جوانی است و ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف دارد،‌ ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه کشور ما نیروی انسانی است که باید این سرمایه‌ها را در کشور حفظ کرده و از خروج و مهاجرت فارغ‌ التحصیلان و متخصصان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه اشتغال این سرمایه‌های متخصص کشور در داخل فراهم شود، خاطرنشان کرد: در حوزه ملایر نیز با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف به ویژه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری داریم باید از وجود فارغ‌التحصیلان و مهندسان توانمند و متخصص برای بهره‌گیری در حوزه‌های مختلف و توسعه شهرستان استفاده شود.

در پایان نیز از تعدادی از مهندسان ملایری و خانواده شهید مدافع حرم شهید ابراهیم‌خانی تجلیل شد.

 انتهای پیام/ 89013/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول