اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

عضو هیئت امناء حوزه علمیه الزهرا (س) گنبدکاووس:

100 طلبه خواهر در حوزه الزهرا (س) تحصیل می‌کنند/ خروجی حوزه‌های علمیه باید ظهور نبوغ اسلام باشد

عضو هیئت امناء حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این حوزه 10 استاد بانو تدریس می‌کنند، گفت: این افراد پرورش بالغ بر 100 طلبه خواهر را برعهده دارند.

100 طلبه خواهر در حوزه الزهرا (س) تحصیل می‌کنند/ خروجی حوزه‌های علمیه باید ظهور نبوغ اسلام باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عباس میرحسینی شامگاه دوشنبه در جمع طلاب، اساتید، مدیران و رئیس جدید هیئت امناء حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه همه ما تاسیس و راه‌اندازی این حوزه علمیه را مدیون تلاش‎ها و همت والای امام جمعه فقید شهرمان حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی هستیم، اظهار کرد: ایشان که در تمامی مراحل زندگی خود پاک‌دستی، اخلاق‌مداری و رعایت حق و عدالت را به ما آموختند همواره دغدغه توسعه علوم دینی و پیشرفت حوزه‌های علمیه را داشتند.

وی با بیان اینکه ایشان در سال 1379 این حوزه علمیه را تاسیس کردند، افزود: قبل از آن هم در سال‌های قبل مدرسه علمیه‌ای با نام مکتب الزهرا (س) توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی‌فر راه‌اندازی شده بود که بعدها تعطیل شد و فرزندان ایشان نیز چندسالی بیشتر آن را اداره نکردند.

عضو هیئت امناء حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از چهار سال قبل در این مکان فعلی و با یک هزار و 200 متر مربع زیربنا حوزه علمیه الزهرا (س) مستقر شد، خاطرنشان کرد: این مکان دارای 3 هزار و 400 متر مربع عرصه است که در دو طبقه ساخته شده است.

میرحسینی با اشاره به اینکه متعلقات این حوزه علمیه علاوه بر این ساختمان یک واحد آپارتمانی وقفی نیز هست، ادامه داد: این واحد آپارتمانی وقفی به همراه مکان قبلی این حوزه علمیه هر دو به صورت استیجاری واگذار شده است و عملا بهره‌برداری فیزیکی توسط حوزه علمیه فقط در این مکان صورت گرفته است.

وی با معرفی اعضای هیئت امناء این حوزه علمیه، گفت: علاوه بر بنده، علی اصغر جهانیان، محمد پرتوی،اژدر فهیم، محمد زیوری و حجت‌الاسلام علیرضا رحیمی‎نژاد جزو هیئت امناء هستند که از روز 12 اسفند و با حکم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان حجت‌الاسلام علی‌اصغر ابراهیمی‌فر به عنوان عضو و رئیس هیئت امناء جدید معرفی شده‌اند.

عضو هیئت امناء حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) گنبدکاووس با بیان اینکه این حوزه دارای هفت نفر کادر اداری خواهر و یک نفر برادر است، تصریح کرد: 10 استاد خواهر در این حوزه وظیفه تدریس به 100 طلبه را بر عهده دارند که تاکنون توانسته‌اند 28 نفر فارغ‌التحصیل در این حوزه را تربیت کنند.

میرحسینی با تاکید بر اینکه طلاب تربیت شده در حوزه به هنگام خروج از حوزه و ورود به مرحله بعدی رسالت خود یعنی تبلیغ باید نبوغ اسلام را به ظهور برسانند، اضافه کرد: رفتار طلاب علوم دینی با مردم باید اسوه و نمونه باشد تا مردم به سمت دین و پذیرش آن تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خادمان به دین در این حوزه علمیه این است فارغ‌التحصیلان این حوزه مایه افتخار و عزت شهرستان گنبدکاووس باشند، گفت: بدون تردید با مسیری که این حوزه در حال حرکت است و با مدیریت بسیار خوب حجت‌الاسلام ابراهیمی‌فر به نقاط درخشان‌تری خواهد رسید.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول