اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:

60 درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دارای سرپرست زن هستند

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: 60 درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دارای سرپرست زن هستند که با وجود داشتن مشکلات اقتصادی، شاهد کم‌ترین میزان آسیب‌های اجتماعی در این خانواده‌ها هستیم.

 60 درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دارای سرپرست زن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: اگر امروز بر اساس گزارشات ارائه شده در مسائل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی استان بوشهر توفیقاتی دارد بخش عمده آن مربوط به کار رسانه‌ها از جمله صدا و سیما است.

 وی افزود: فقر یک پدیده اجتماعی است که بر اساس عللی از جمله طبیعی یا غیرطبیعی اتفاق می افتاد که کمیته امداد در تولید این فقر نقشی ندارد و بر اساس سیل، زلزله، حوادث  و علل اجتماعی مانند طلاق و تصادفات منجر به فوت سرپرست خانوار ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: گاهی در تولید فقر خانواده، همسایگان و دستگاه‌های اجرایی نقش دارند که این نقش به شکل حوادث جاده‌ای و کم‌توجهی به رفع مشکلات موجود در این بخش خود را نشان می‌دهد.

لطفی یادآ؛ور شد: در بحث فقرزدایی با برنامه‌های توانمندسازی برنامه های متکثری به شکل گام به گام انجام می‌شود که به سه شکل، آگاهی بخشی به جامعه برای توجه به فقرا با یک گفتمان مناسب، ارائه بسته‌های حمایتی و توانمندسازی این خانواده‌ها با تخصیص تسهیلات کم‌بهره انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: نیاز داریم یک مشارکت عمومی با احساس مسئولیت جمعی برای رفع فقر ایجاد شود تا مشکل فقرا توسط خود مردم انجام شود که البته بخش عمده‌ای از فعالیت های کمیته امداد بر اساس همین توجه مردم انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: 60 درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دارای سرپرست زن هستند که با وجود داشتن مشکلات اقتصادی، شاهد کم‌ترین میزان آسیب‌های اجتماعی در این خانواده‌ها هستیم.

لطفی بیان کرد: حضور مردم در برنامه‌های مشارکتی کمیته امداد در سطح استان از شرایط بسیار خوبی همراه است که مدیون تلاش‌های مجموعه رسانه‌ای استان بوشهر از جمله صد و سیماست. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول