اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کاروان کمک‌های بشردوستانه «غوطه شرقی» به اردوگاه «الوافدین» رسید

مشاور اطلاع رسانی دفتر سازمان ملل در دمشق اعلام کرد که کاروانِ حامل کمک‌های بشردوستانه برای غوطه شرقی وارد اردوگاه «الوافدین» شده است.

کاروان کمک‌های بشردوستانه «غوطه شرقی» به اردوگاه «الوافدین» رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز مصالحه روسیه در سوریه صبح امروز دوشنبه (14 اسفند ماه) اعلام کرد که تروریستهای حاضر در غوطه شرقی سوریه اعلام کرده‌اند که در ازای دریافت کمکهای بشردوستانه، اجازه خواهند داد که افراد غیر نظامی از این منطقه خارج شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که یک کاروان حامل کمکهای بشردوستانه وابسته به هلال احمر سوریه در راه غوطه شرقی است.

«خالد المصری» مشاور اطلاع رسانی دفتر سازمان ملل در دمشق اعلام کرد که این کاروانِ حامل کمکهای بشردوستانه وارد اردوگاه «الوافدین» شده است.

المصری تأکید کرد که این کمکها وارد شهر «دوما» -بزرگترین شهر غوطه شرقی- خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت که این کاروان شامل 45 کامیون مواد غذایی و دارویی است و کاروانهای دیگر نیز پس از این کاروان وارد منطقه مذکور خواهند شد.

این مسئول اعلام کرد که «علی الزعتری» نماینده مقیم سازمان ملل در دمشق این کاروان را همراهی خواهد کرد.

مسئول اطلاع رسانی صلیب سرخ نیز در صفحه توئیتر خود گفت: «ما در راه غوطه شرقی هستیم. این کاروان [حامل کمکهای بشردوستانه] شامل 46 کامیون از سوی سازمان صلیب سرخ، هلال احمر سوریه و سازمان ملل است و وارد اردوگاه الوافدین شده است».

به گزارش اسپوتنیک، این کاروان شامل 24 خودروی حامل مواد غذایی شامل 5 هزار و 500 بسته غذایی به همراه 16 خودروی پزشکی و 6 ماشین حامل آرد است.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که تروریستهای حاضر در غوطه شرقی برای هفتمین روز متوالی اجازه نمیدهند که افراد غیر نظامی حاضر در این منطقه از طریق گذرگاه امن معین شده وارد اردوگاه الوافدین خارج شوند.

علیرغم اینکه آمبولانسها و اتوبوسها در طرف دیگر این گذرگاه در اردوگاه الوافدین مستقر هستند، ولی تا کنون هیچ غیر نظامی از غوطه خارج نشده است.

در شماری از روستاها و شهرکهای غوطه شرقی گروههای وابسته به تروریستهای جبهه النصهر حضور دارند و ضمن حملات خمپاره ای به محله های مسکونی شهر دمشق، افراد غیر نظامی را نیز گروگان گرفته اند.

ارتش سوریه از 8 روز پیش عملیات پاکسازی غوطه شرقی را آغاز کرده و در حال پیشروی در این منطقه است.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول