اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه مطرح کرد

درآمد 116 میلیارد تومانی ناشی از کنترل سوخت در مرزهای آذربایجان‌غربی /شمارش 58 درصدی ادوات کشاورزی در استان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: در 11 ماهه امسال 116 میلیارد تومان درآمد ناشی از کنترل سوخت و اخذ ما بعدالتفاوت ناشی از آن در استان بوده که به طور مستقیم به حساب دولت واریز شده است.

درآمد 116 میلیارد تومانی ناشی از کنترل سوخت در مرزهای آذربایجان‌غربی /شمارش 58 درصدی ادوات کشاورزی در استان

احمد مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه یکی از افتخارات شرکت نفت استان که بهتر از سایر شرکت‌های خدمات‌رسان به شمار می‌رود، بحث توزیع سوخت پایدار است اظهار کرد: خوشبختانه تحت هیچ شرایطی سوخت این شرکت قطع نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین حتی اگر برف شدیدی در استان بارش گرفته و یا راه‌ها بسته شوند و علاوه بر آن، حوادثی همچون طوفان و سیل رخ دهد، توزیع سوخت این شرکت پایدار بوده و جزو افتخارات شرکت نفت استان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به بحث قاچاق سوخت در مرزهای استان افزود: آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی هم مرز است و 960 کیلومتر مرز مشترک خاکی با این کشورها دارد و خوشبختانه با اقداماتی که نیروی‌های نظامی، مرزبانی و امنیتی و مجموعه حاکمیت دولت در رابطه با انسداد مرزی انجام داده، بحث قاچاق از این طریق و از راه مرزی تقریبا در حد صفر بوده است.

وی بیان کرد: یعنی در سال گذشته، دو میلیارد و 200 میلیون لیتر فراورده‌های نفتی توزیع و 700 هزار مورد نیز کشفیات قاچاق رخ داده است بنابراین قاچاق در آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌های مرزی در حد صفر بوده و در این رابطه، ریزش یا خروج سوخت تنها توسط خودروهایی است که در گمرک‌ها تردد می‌کنند.

مجرد با تاکید بر اینکه همکاران شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در چهار نقطه مرزی مستقر بوده و خودروها را کنترل می‌کنند اظهار کرد: در 11 ماهه امسال 116 میلیارد تومان درآمد ناشی از کنترل سوخت و اخذ ما بعدالتفاوت ناشی از آن در استان بوده که به طور مستقیم نیز به حساب دولت واریز شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اینک بحث راستی‌آزمایی و شمارش و آمارگیری ادوات کشاورزی در استان و کشور مطرح بوده و بخشی نیز چاه‌های کشاورزی است افزود: در این زمینه در بخش ادوات کشاورزی، از روزهای گذشته با فرمانداران و سازمان و ادارات جهادکشاورزی، آمارگیری آغاز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تصریح کرد: هدف از این آمارگیری نیز این است که از صحت و سقم و وجود و فعالیت آنان آگاه شده و مهمتر از آن،برای توزیع سوخت که از فروردین سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار کرد: پس این کار آمارگیری که از ابتدای اسفند آغاز شده، تا پایان سال انجام می‌شود تا قشر زحمت‌کش کشاورز استان در زحمت نمانند.

مجرد با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و 800 دستگاه ادوات کشاورزی در سطح شهرستان ارومیه شمارش شده است گفت: در حالی که 32 هزار دستگاه ادوات کشاورزی در سطح استان وجود دارد و هم اکنون 58 درصد تراکتورها شمارش شده و سایر آنها در حال آمارگیری است.

وی تصریح کرد: البته این موضوع شمارش، در کل بخش‌های مصرفی شرکت ملی پخش فراوارده‌های نفتی استان انجام یافته و در چند مدت پیش، با سازمان آب منطقه‌ای اقداماتی انجام و در شمارش چاه‌ها نیز تعداد چهار هزار و 600 حلقه شمارش شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به اینکه هم اکنون 6 جایگاه سی. ان. جی در سطح استان وجود دارد بیان کرد: این جایگاه‌ها در 6 ماهه نخست سال آینده قابل بهره‌برداری هستند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن، تعداد 18 جایگاه سی.ان.جی نیز درخواست شده است که مجوز آن داده شده و از این تعداد، دو جایگاه آن در ارومیه، دو جایگاه در بوکان و در خوی و اشنویه نیز هر کدام یک جایگاه به بهره‌برداری می‌رسد و خوشبختانه از این پس مشکلی در رابطه با ترافیک جایگاه در سطح استان وجود نخواهد داشت.

مجرد در ادامه با تاکید بر اینکه سوختی که تامین و تولید می‌شود باید برخی استانداردها را در پالایشگاه‌ها رعایت کرده که مجوز تحویل به انبارهای شرکت نفت را پیدا کنند گفت: در انبارهای شرکت نفت، روزانه بررسی و تاییدیه فروش به پمپ‌های بنزین داده شده و حتی در برخی انبارها، هر دو ساعت یک بار این سوخت‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی افزود: ماهانه نیز چهار مرتبه در سطح جایگاه‌ها از لحاظ کیفی و یک بار از لحاظ کمی بررسی شده که در رابطه با آزمایش کیفی، سازمان استاندارد نیز با شرکت ملی پخش فراوارده‌های نفتی ارومیه همکاری دارد.

انتهای پیام/1011/4/ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول