اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

کشف بیش از 14 هزار کیلوگرم کلوس قاچاق در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری حدود 14 هزار و 207 کیلوگرم کلوس قاچاق در عرصه‌های منابع‌طبیعی کشف شده است، گفت: باتوجه به تدابیر شدید حفاظتی عرصه برای بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی برای متخلفان ناامن شده است.

کشف بیش از 14 هزار کیلوگرم کلوس قاچاق در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی محمدی‌مقدم صبح امروز در جشن روز درختکاری در اداره‌کل منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی از اولویت‌های ما است، اظهار کرد: برای حفظ منابع‌طبیعی با مشارکت مردم نیازمند اقتصادی‌کردن منابع‌طبیعی هستیم و در این راستا با متخلفان و متصرفانی که از روی طمع اقدام به تخریب محیط‌زیست می‌کنند، به‌شدت برخورد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری حدود 14 هزار و 207 کیلوگرم کلوس قاچاق در عرصه‌های منابع‌طبیعی کشف شده است، عنوان کرد: باتوجه به تدابیر شدید حفاظتی عرصه برای بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی برای متخلفان ناامن شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به‌علت برخورد شدید با متخلفان قاچاق ذغال، بسیاری از کوره‌های ذغال تعطیل شده است و قاچاقچیان اقدام به قاچاق چوب با شیوه‌های مختلف می‌کنند و در راستای مبارزه با قاچاقچیان این اداره هزینه‌های هنگفتی از لحاظ جانی و مالی صرف کرده است.
محمدی‌مقدم با اشاره به افزایش 172 درصدی اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل منابع‌طبیعی نسبت به سال 93، گفت: در سال گذشته 20 خودروی شاسی‌بلند کمک‌دار به یگان حفاظت محیط‌زیست استان اضافه شده است.
وی در ادامه از افتتاح ساختمان اطفای حریق در شهرستان لردگان در هفته منابع‌طبیعی خبر داد و افزود: این ساختمان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون احداث شده که جزو پنج ساختمان اطفای حریق در کشور است.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه عده‌ای منابع‌طبیعی را مانع توسعه استان می‌دانند، خاطرنشان کرد: منابع‌طبیعی برای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از قطع درختان اقدام به پیشنهاد راه‌های جایگزین برای پروژه‌های عمرانی می‌کند که جاده جایگزین تونل چری و انتقال برق هوایی برای اولین‌بار از جمله این اقدامات است.
انتهای پیام/68026/م2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول