اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

امام جمعه میاندوآب:

امام جمعه اشرافی استعفا دهد

امام جمعه میاندوآب گفت: امام جمعه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران زندگی اشرافی و تجملی داشته باشد هر چه زودتر باید از این مسئولیت خطیراستعفا دهد.

امام جمعه اشرافی استعفا دهد

حمید حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با انتقادات مطرح شده نسبت به زندگی اشرافی برخی از ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: امام جمعه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران زندگی اشرافی و تجملی داشته باشد از خط امام خمینی(ره) و رهبری خارج شده است و هر چه زودتر باید از مسئولیت خطیر امام جمعه بودن استعفا دهد.

وی با بیان اینکه جایگاه امام جمعه محلی برای کسب درآمد نیست، اضافه کرد: در حکومت اسلامی هر مسئولی باید هم‌سطح مردم طبقه متوسط جامعه زندگی کند و حتی در برخی احادیث آمده است که اگر فرد مسئول ارث پدری ببرد که باعث شود سطح زندگی وی فراتر از مردم شود باید از آن ارثیه استفاده نکند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۹۰۰ امام جمعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند که صرف اینکه یک یا دو نفر از ائمه جمعه کشور زندگی تجملی دارند این موضوع را به بقیه تسری ندهند و رسانه‌ها هم طوری تبلیغات نکنند که گویا همه دور از مردم و سرگرم زندگی اشرافی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه در یکی از مواردی که یک خودروی شخصی گران قیمت به نام دفتر یکی از امامان جمعه یکی از شهرستان‌ها توسط مردم خریداری شده بود، تصریح کرد: در این مورد رسانه‌ها بدون داشتن اطلاعات کافی این موضوع را برجسته کردند درحالی که این خودرو نه به نام امام جمعه بلکه دفتر امام جمعه و به نام حکومت سند زده شده بود.

حسن‌زاده با انتقاد از اینکه رسانه‌ها گاهی باعث بدبینی مردم به مسئولان می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروزه مسئولان برای رفت و آمد از خودروهای گران قیمت استفاده می‌کنند و حالا اینکه یک امام جمعه از خودروی باکلاس برای رفت و آمد استفاده کرده است رسانه‌ها به وی هجمه آورده و زمینه‌ بی‌اعتمادی مردم را فراهم می‌کنند که این اقدام درست نبوده و رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

من خودروی شخصی ندارم

وی با اشاره به اینکه خودش از خودروی شخصی پسرش استفاده می‌کند، ابراز داشت: من خودروی شخصی ندارم و چندین سال از تاکسی برای رفت و آمد استفاده می‌کردم و در دو سال اخیر از خودروی پسرم استفاده می‌کنم و همیشه اعلام کرده‌ام اگر مردم هرگونه زندگی اشرافی و تجملی از من دیدند حق اعتراض داشته و من نیز در آن صورت در اسرع وقت استعفا می‌دهم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه عمده مشکل مردم در دیدارها و ملاقات‌های عمومی بیکاری است، اظهار کرد: نمایندگانی که با رای مردم به مجلس رفته‌اند چرا در این زمینه از وزیر مربوطه سوال نمی‌کنند و از آنهایی که هر روز وعده ایجاد شغل را می‌دهند چرا پرسیده نمی‌شود این وعده چرا و به چه دلایلی عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/1019/3/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول