اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جین بیک‌اف: برنامه‌ای برای خروج از حزب «سوسیال دموکرات» ندارم

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: قصد خروج از حزب «سوسیال دموکرات» را ندارم.

جین بیک‌اف: برنامه‌ای برای خروج از حزب «سوسیال دموکرات» ندارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سورنبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان پس از 100 روز از انتخاب به عنوان رئیس جمهور این کشور در کنفرانس مطبوعاتی گفت: قصد خروج از حزب «سوسیال دموکرات» را ندارم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا «اصل‌بیگ جین‌بیک‌اف» برادر وی حزب خود را تأسیس خواهد کرد یا خیر، جواب داد: من و برادرم بیش از 20 سال عضو حزب حاکم سوسیال دموکرات هستیم و قصد خروج از این حزب را نداریم و حزب جدید را هم تأسیس نخواهیم کرد.

جین‌بیک‌اف در این جلسه همچنین به حوزه‌های اصلی مورد بررسی در دوره ریاست جمهوری خود اشاره کرد و اظهار داشت: اگر اقدامات مطرح شده در جهت مبارزه با فساد در نهادهای مالی عملی نشوند، اقدامات سخت‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در این خصوص، تصریح کرد: رسانه ها فقط مشغول  انتشار اخبار در مورد مجازات مجرمین نباشند بلکه باید از طریق رسانه‌ها فرهنگ سازی شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر تقریبا 80 درصد بودجه کشور از درآمد مالیاتی «بیشکک» و استان «چوی» تأمین می‌شود و باید روی این عدم تعادل کار کنیم.

وی با اشاره به مهاجرت شهروندان روستانشین، ادامه داد: عمدتا، شهروندان روستانشین قرقیز به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. دولت باید برای توسعه کشاورزی و دامپروری شرایط لازم را تهیه کند.

جین‌بیک‌اف با اشاره به روابط خارجی قرقیزستان با کشورهای دیگر، تأکید کرد: همکاری با متحدان راهبردی ادامه خواهد یافت و کشورهای همسایه و عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، روسیه، سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مانند اتحادیه کشورهای مستقل همسود، سازمان همکاری شانگهای از متحدان قرقیزها هستند.

وی با اشاره به نشست سران کشورهای آسیای مرکزی در 15 مارس، اظهار داشت: من از ابتکار رؤسای جمهور قزاقستان و ازبکستان برای برگزاری این نشست به طور کامل حمایت می‌کنم و در آن شرکت خواهم کرد، همچنین در کنفرانس «آسیای مرکزی و افغانستان» که در «تاشکند» به ابتکار ریاست ازبکستان در اواخر ماه مارس برگزار می‌شود نیز حضور خواهم داشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول