اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد:

نیازمند بروزرسانی مستمر محتوای آموزشی درزمینهٔ آموزش‌های پیش از ازدواج هستیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت اجرای دقیق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج در این استان، گفت: نیازمند بروزرسانی مستمر محتوای آموزشی درزمینهٔ آموزش‌های پیش از ازدواج هستیم.

نیازمند بروزرسانی مستمر محتوای آموزشی درزمینهٔ آموزش‌های پیش از ازدواج هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی زاده صبح امروز در آئین تجلیل از مدرسان طرح آموزش‌های پیش از ازدواج شهرستان یزد، با اشاره به‌ضرورت اجرای دقیق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج زوجین، گفت: در 20 سال گذشته به‌واسطه شرایط شغلی با بسیاری از دعاوی خانوادگی درگیر بودم، به این نتیجه رسیدم که قدم برداشتن در مسیر رفع و کاهش این آسیب و آسیب‌های دیگری که از قبل آن شیوع پیدا می‌کند، نیازمند آموزش و دغدغه‌مندی در این زمینه است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کاری را در جامعه نهادینه کنیم نیازمند تبلیغات و سنجش عملکرد به‌صورت دوره‌ای هستیم. باید عملکردهای خود را بسنجیم و بر اساس آن نقاط ضعف فعالیت‌ها را شناسایی و سپس رفع کنیم؛ چراکه روزمرگی شدن آفت کار و فعالیت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه بابیان اینکه اساس فعالیت مؤثر دغدغه‌مندی است، تأکید کرد: درزمینهٔ آموزش‌های پیش از ازدواج زوجین باید به طریقی عمل شود که خود زوجین به این مشاوره‌ها احساس نیاز کنند. بهترین راه برای جذب زوجین به مشاوره عملکرد خوب مدرسانی است که در کارگاه‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.

رحیمی زاده با تأکید بر اینکه نیازمند بروزرسانی مرتب محتواهای آموزشی هستیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن همه جوانب و جنبه‌های اجتماعی بتوانیم آموزش‌های مناسب و متناسب را به زوجین انتقال دهیم. قطعاً نمود چنین اقداماتی را می‌توان در نتایج حاصل از این طرح مشاهده کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در شرایط کنونی زوجین مکلف شده‌اند تا در دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج شرکت کنند؛ اما با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه آموزش‌های مناسب می‌توان زوجین را به شرکت در این کلاس‌ها ترغیب و تشویق کرد تا نیازی به تبلیغات و الزام آن‌ها به شرکت در آن نباشد.

وی افزود: یکی از مواردی که مدرسان دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج باید به آن توجه داشته باشند، مخاطب شناسی است، یعنی باید آموزش‌هایی که ارائه می‌شود مبتنی بر شناخت مخاطب و نیازهای او باشد.

انتهای پیام/90008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول