اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بی‌مقدار در گفت‌وگو با فارس:

اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به سرنوشت قانون‌های قبلی دچار نشود/ لزوم اختصاص یک شعبه برای بررسی اموال مسئولان در قوه قضائیه

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: لازم است تا برای بررسی اموال مسئولان یک شعبه در قوه قضائیه با قضات مجرب اختصاص داده شود و نباید اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به سرنوشت قانون‌های قبل دچار شود.

اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به سرنوشت قانون‌های قبلی دچار نشود/ لزوم اختصاص یک شعبه  برای بررسی اموال مسئولان در قوه قضائیه

شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح نمایندگان برای اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: ما در این زمینه قانون داریم و مشکل اینجاست که این قانون‌ها اجرا نمی‌شود و دست است که این طرح به دنبال شفاف‌سازی و ایجاد عدالت است، اما آنچه که اصل است اجرای این طرح‌ها و قانون‌هاست. 

وی افزود: من معتقدم که قوه قضائیه یک شعبه مخصوصی را متشکل از چند قاضی مجرب و با وجدان تشکیل دهد تا به موضوع اموال نامشروع مسئولان رسیدگی کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم شفافیت در خصوص عملکرد و مسائل مالی مسئولان اظهار داشت: هدف این طرح که ایجاد شفافیت و عدالت است امری مطلوب است و این رویه باعث ایجاد افزایش اعتماد عمومی نسبت به مسئولان می‌شود. 

بی‌مقدار خاطرنشان کرد: ما اصل 49 قانون اساسی و همچنین قانون رسیدگی به اموال مسئولان را داریم که به درستی اجرا نمی‌شود و نباید اجازه دهیم که در بحث اجرا، طرح ارائه اموال نامشروع مسئولان نیز به این سرنوشت دچار شود. 

وی در پایان گفت: بعد از تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس، قوای مجریه و قضائیه باید اهتمام جدی به اجرای این طرح قانونی داشته باشند و آن را اجرایی کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول