اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

«ایر ایندیا» دریافت مجوز عبور از حریم هوایی عربستان به سمت فلسطین اشغالی را تایید کرد

ایر ایندیا اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مجوز عربستان سعودی برای عبور پروازهای هندی به مقصد فلسطین اشغالی از حریم هوایی‌اش را تایید کرد.

«ایر ایندیا» دریافت مجوز عبور از حریم هوایی عربستان به سمت فلسطین اشغالی را تایید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» متعلق به هند، دریافت مجوز از ریاض برای عبور پروازهایش به مقصد فلسطین اشغالی از حریم هوایی عربستان سعودی را تایید کرد.

پیش از این ابتدا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سفر اخیر خود به آمریکا گفته بود که عربستان به پروازهای هندی به مقصد فلسطین اشغالی، مجوز عبور از حریم هوایی خود را داده است.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» ایر ایندیا همچنین اعلام کرد که مسیر هوایی جدید، زمان پروازها از دهلی نو به تل‌آویو را 2 ساعت کاهش داده و اولین پرواز نیز در تاریخ 22 مارس (2 فروردین) از فراز عربستان گذر می‌کند.

بعد از اعلام این خبر، شرکت هوایی «اِل عال» متعلق به رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به سازمان هواپیمایی بین‌المللی (ICAO) برای اعمال نفوذ به ریاض جهت دادن مجوز عبور به آنها، درخواست کمک کرد.

پیشتر این شرکت از نتانیاهو خواسته بود تا مجوز عربستان سعودی برای پرواز از طریق حریم هوایی این کشور و همچنین حریم هوایی یمن برای رسیدن به هند را به دست بیاورد.

حدود یک ماه پیش و در پی سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند، قراردادی در زمینه حمل و نقل هوایی بین این دو امضا شد که بر اساس آن قرار شد تا خط پروازی مستقیم از هند به فلسطین اشغالی فعال شود که گفته شده بود احتمالا از حریم هوایی عربستان عبور خواهد کرد.

هند مدت‌ها به دنبال دسترسی به حریم هوایی عربستان جهت کوتاه کردن مدت پروازهای خود به سمت غرب به مدت حدود 2 ساعت بود.

پروازهای مستقیم هواپیمایی «اِل اَل» به هند در حال حاضر از فرودگاه بین‌المللی «بن گورین» به بمبئی انجام می‌گیرد. این مسیر حدود 8 ساعت به طول می‌انجامد که از محدوده جنوب دریای سرخ یمن می‌گذرد و سپس به سمت هند تغییر مسیر می‌دهد.

حدود 70 سال، حریم هوایی عربستان سعودی نه تنها به روی پروازهای اسرائیلی بلکه به روی تمام پروازها به سمت اراضی اشغالی فلسطین بسته بود. در دهه‌های اخیر تنها دو پرواز مستقیما از عربستان به اسرائیل رفته است: هواپیمای «جرج بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و پس از آن نیز هواپیمای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول