اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:

بیش از 600 پروانه وکالت پایه یک در گلستان صادر شد/ افزایش بی‎ضابطه دانشکده حقوق «عدالت» را تحت‎الشعاع قرار می‎دهد

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان از صدور بیش از 600 پروانه وکالت پایه یک برای جوانان این استان خبر داد.

بیش از 600 پروانه وکالت پایه یک در گلستان صادر شد/ افزایش بی‎ضابطه دانشکده حقوق «عدالت» را تحت‎الشعاع قرار می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا سلیمانی ظهر امروز در آئین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای دادگستری استان گلستان اظهار کرد: عدالت را نباید مورد معامله قرار داد، نام این کار اشتغال نیست بلکه اشغال است.

وی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: اگر اشرف مخلوقات انسان است، زنان اشرف انسان‎ها هستند که باید این ایام را به آنها تبریک گفت و از مقام آنها تجلیل کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه باز شدن باب انتقاد خوب است، افزود: افتخار می‎کنم در تریبونی که متعلق به کانون وکلا است از این تشکل انتقاد کنند.

سلیمانی با بیان اینکه وجدان انسان به ظلم و بی‎عدالتی حساس است، گفت: از سرزنش‎های احتمالی نهراسید تنها راه در جهان راستی و درستی است.

وی خطاب به استاندار گفت: کانون وکلا بدون اینکه ریالی از بیت المال دریافت کند تعدادی از فارغ التحصیلان حقوق را جذب و برای آنها پروانه وکالت صادر کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه بیش از 600 پروانه وکالت پایه یک برای جوانان استان صادر شده است و این روند ادامه دارد، بیان کرد: پس از برگزاری آزمون اختبار ما ثبت نام را آغاز کردیم.

سلیمانی با تصریح اینکه کانون وکلا از استانداری مطالبه مادی ندارد با ارائه پیشنهادی به استاندار گلستان خواست تا از ظرفیت کانون وکلا برای نهادینه کردن حقوق شهروندی استفاده شود و ابراز کرد: در زمینه مشاوره امکانات داریم، دستگاه قضایی و وکالتی این آمادگی را دارد.

وی با بیان اینکه هفته اول اسفند به نام وکیل نامگذاری شده است، گفت: 65 سال پیش در دکتر مصدق با اختیاراتی که از مجلس گرفت هرچند باید این قوانین از دیدگاه اساتید بررسی ‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: این قانون سه اثر مهم در ایجاد کانون وکلای قدرتمند موثر بودو باعث تقویت قوه قضاییه آن زمان شد، امکان ندارد قوه قضائیه قوی داشته باشیم که با کانون وکلای ضعیف کار کند و بالعکس؛ هر دوی اینها اثرگذارند البته خدشه‎هایی به این قوانین نیز وارد است.

سلیمانی از افزایش بی‎حد و بی‎ضابطه دانشکده‎های حقوق انتقاد کرد و گفت: در آلمان 412 دانشکده، ایتالیا 236 دانشکده، هلند 423 دانشکده، استرالیا و نیوزلند کمتر از 500 دانشکده اما در ایران 2 هزار و 640 دانشکده داریم که این عدالت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت را نباید مورد معامله قرار داد، اظهار کرد: نام این کار؛ اشتغال نیست بلکه اشغال است، که باید چاره‎ای در این راستا اندیشید.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول