اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

منصوری در نشست حزب اتحاد ملت:

زنان ایران همپای مردان در انقلاب اسلامی شرکت کردند/ از خلأ استراتژیک در حوزه زنان رنج می‌بریم

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: زنان ایران همپای مردان در انقلاب اسلامی شرکت کردند که در خاطرات خانم‌ها مرضیه دباغ و اعظم طالقانی نمود دارد.

زنان ایران همپای مردان در انقلاب اسلامی شرکت کردند/ از خلأ استراتژیک در حوزه زنان رنج می‌بریم

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت عصر امروز( پنجشنبه) طی نشستی که در محل این حزب برگزار شد اظهار داشت: در طول بیش از یکصد سال اخیر در تحولات زنان حضور گسترده داشتند و نهضت تنباکو یکی از این عرصه هاست.

وی با اشاره به مطالبات زنان در یکصدسال اخیر گفت: در تاریخ مبارزات مشروطه برخی زنان لباس مردانه می پوشیدند و در مبارزات مسلحانه هم شرکت می‌کردند ولی پس از قانون مشروطه برخی علما با این موضوع به جد مخالفت می‌کنند و می‌گویند برخی این توان را ندارند نمایندگان منتخب خود را پیدا کنند.

منصوری با بیان اینکه نگاه به زن در آن مقطع تاریخ بسیار تعیین کننده است: گفت: موضوع زن برای عده‌ای مسئله‌ای نبود که به آن توجه کنند و نتیجه آن این می‌شود که 50 سال پس از مشروطه زنان بتوانند حق رای بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه برخی قضاوت‌ها به سمتی می‌رود که دوره پهلوی اول دوران درخشانی برای زنان بوده گفت: در دوره پهلوی اول کلیه فعالیت‌های سیاسی زنان محکوم و محدود شد و تلاش می‌شد که که زنان از حق رای برخوردار نباشند.

منصوری ضمن اشاره به اینکه وقایع تاریخی را باید در زمانه خود دید تصریح کرد: زنان ایران همپای مردان در انقلاب اسلامی شرکت کردند که در خاطرات خانم‌ها مرضیه دباغ و اعظم طالقانی نمود دارد.

وی با اشاره به دلیل حضور زنان در انقلاب اسلامی و همراهی آنها تا پیروزی آن گفت: خانم ها می‌گفتند که ما شیوه پهلوی برای حضور زنان در مقدرات را نمی‌خواهیم و از این رو روشنفکرانی چون دکتر علی شریعتی دنبال راه سومی برای زنان در پس انقلاب اسلامی بودند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: مهم ترین دلیلی که زنان با حرکت انقلاب همراهی کنند تصوری بود که به چهره سوم زن در نظام جمهوری اسلامی داشتند و این تصور واقعی بود چون اصل 20و21قانون اساسی جایگاهی است که برای زن تعیین شده است.

منصوری با تاکید بر اینکه 12دولت بعد از انقلاب شکل گرفته ولی شکافی که در جایگاه زنان است پرنشده است گفت: از خلأ استراتژیک در حوزه زنان رنج می‌بریم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن اشاره به اینکه ظرفیتی که می‌تواند موجب افزایش مشارکت سیاسی زنان شود یکی احزاب اصلاح طلب و دیگری رسانه های اصلاح طلب هستند اظهار داشت: احزاب ما راهبردی برای افزایش مشارکت سیاسی زنان ندارند که اگر احزاب زنان مراقب نباشند آنها هم عاملی بر ضد مشارکت سیاسی زنان می‌شوند.

وی تاکید کرد: رسانه های اصلاح طلب هم راهبردی در این راستا ندارند و جریان اصلاحات به رغم اینکه از جریانات دیگر در این زمینه تمایز دارد ولی راهبرد پیش رونده ای در این حوزه ندارد که همین باعث فاصله گرفتن برخی زنان از اصلاحات شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول