اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

نوبخت در جمع خبرنگاران گیلانی خبر داد

ایجاد یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل در کشور با بودجه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از ایجاد اشتغال یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل در کشور با بودجه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

ایجاد یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل در کشور با بودجه ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان گیلان در رشت تحقق اهداف برنامه ششم توسعه را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در بودجه سال ۹۷ نام برد و اظهار کرد: آموزش یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه است و در بودجه سال ۹۷ ویژه‌تر دیده‌شده است.

وی افزود: آموزش در کنار شاخص تولید ناخالص ملی و سرانه بهداشت و امید به زندگی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور هستند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: برای توسعه کشور باید در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کرد چون آموزش پایه و اساس توسعه پایدار است.

نوبخت بودجه آموزش سال آینده را 57 هزار میلیارد تومان نام برد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده 91 هزار میلیارد تومان برای رفاه اجتماعی در نظر گرفته‌شده است.

وی بودجه دفاعی و امنیتی کشور را در سال آینده 51 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: باوجوداینکه امسال تمام منابع مالی پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه به خزانه واریز نشده است اما اعتبارات آموزش‌وپرورش و آموزش عالی به‌طور صد در صد تخصیص پیداکرده است.

سخنگوی دولت از ورود 838 هزار نفر در سال 97 به بازار کار خبر داد و افزود: بیش از 600 هزار نفر از این افراد که حدود 70 درصد آن‌ها را تشکیل می‌دهند از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

معاون رئیس‌جمهور از طراحی ۱۲ بسته اشتغال برای متقاضیان کار خبر داد و گفت: دولت در سال آینده با بودجه 73 هزار و 400 میلیارد تومان می‌تواند یک‌میلیون و 33 هزار شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/3390

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول