اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

استاندار کرمان تاکید کرد

حفظ محیط زیست در اجرای اقتصاد مقاومتی از ضروریات است

استاندار کرمان گفت: ما بر اساس برنامه‌ای که برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد کردیم، شرکت‌های متعددی را در دستور کار این برنامه گذاشتیم و پیوست این فعالیت هم حفظ منابع طبیعی و زیست‌محیطی است.

حفظ محیط زیست در اجرای اقتصاد مقاومتی  از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در بازدید از منطقه سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان، استخراج معادن را برای رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه پایدار شامل همه بخش‌ها از جمله توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و باید بدانیم که تنها استخراج معادن کافی نیست.

استاندار کرمان از اقتصاد مقاموتی در استان و برنامه‌های آن برای حفظ محیط زیست یاد کرد و گفت:  ما بر اساس برنامه‌ای که برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد کردیم، شرکت‌های متعددی را در دستور کار این برنامه گذاشتیم و پیوست این فعالیت هم حفظ منابع طبیعی و زیست‌محیطی است.

وی ادامه داد: برای رفع آلایندگی‌های ناشی از کارخانه‌ها، گل‌گهر سیرجان 5 هکتار عملیات کاشت نهال داشته، در کرمان هم 2 هزار هکتار و در سرچشمه هم 5 هزار هکتار قرار داد منعقد شده است، همه شرکت‌های معدنی موظف به درختکاری هستند و با توجه به کم آبی استان این درختان  براساس نیاز آبی کم باید انتخاب شوند.

استاندار کرمان در مراسم شرکت سنگ‌آهن گهر زمین که همراه با افتتاح ساختمان اداری این شرکت با زیربنای 2 هزار مترمربع بود، گفت: این دولت پشتیبان اقتصاد است و می‌خواهد دولت کارگزار و مردم کارفرما باشند و این مهم در حال تحقق است.

رزم‌حسینی اضافه کرد : گل‌گهر معین اقتصادی خوبی برای استان است و در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نقش خوبی ایفا کرده و استان کرمان را در رسیدن به اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تا جایی که در توان داشته یاری کرده است.

به گزارش فارس، استاندار کرمان در ابتدای این سفر در طرح آغاز اجرای کاشت نهال در 5 هزار هکتار از مراتع اطراف مجتمع گل‌گهر حضور یافت و با کاشت نهال در پارک جنگلی تفریحی شهید زندی‌نیا در شرکت گهر زمین اجرای این طرح را حفظ محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم ازمهندسین و دست‌اندرکاران نمونه شرکت گهر عمران و همچنین فرزند شهید زندی‌نیا از سرداران دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/80015/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول