اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای مطرح شد

باید سهم جهانی خود را در بازی‌سازی ارتقا دهیم/ گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای از هر محصول فرهنگی دیگری بالاتر است

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه باید سهم‌مان را از بازار جهانی ارتقا دهیم، گفت: بازی را باید با هویت خود بسازیم؛ این معنای تکرار گذشته نیست، بلکه منظور «نوخوانی» گذشته و آوردن آن به زمان حال و آینده است.

باید سهم جهانی خود را در بازی‌سازی ارتقا دهیم/ گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای از هر محصول فرهنگی دیگری بالاتر است

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای شنبه‌شب 19 اسفندماه با حضور عباس صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی رییس نهاد ریاست جمهوری و حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

سید عباس صالحی در این مراسم از حضور در جمعی از «جوانان خلاق» اظهار خرسندی کرد و گفت: از مهم‌ترین تحولات چند دهه اخیر در زندگی بشر فضای مجازی و صنعت بازی است که بیشترین تحولات زندگی بشر را به خود اختصاص داده‌اند.

وزیر ارشاد تأکید کرد: بازی در سال‌های اخیر هم در حوزه سخت‌افزاری و هم در حوزه‌های نرم‌افزاری تحولات بسیاری را تجربه کرده که آن‌قدر گسترده و سریع است که خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

صالحی با اشاره به اینکه در حوزه اهداف، اگرچه بازی‌ها با سرگرمی مسیر خود را آغاز کردند اما امروز بازی‌ها آن‌قدر جدی شده‌اند اظهار داشت: در حوزه‌های آموزش، ‌ درمان، دین، سیاست و فرهنگ اهدافی برای آن‌ها تعریف می‌شود که این یعنی بازی دیگر بازی نیست و جدی شده است.

وزیر ارشاد ادامه داد:  در سال 94 میزان بازگیران به 32 میلیون نفر رسید و میانگین سنی گیمرها هم دیگر نوجوانان نیستند. در برخی کشورهای جهان مانند آمریکا این معدل سنی به 35 سال رسیده است.

صالحی با اشاره به اینکه «ما انسان‌ها همه در حال بازی‌ هستیم و دیگر این حوزه محدود به کودکان نیست» صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: بازی زندگی ما را فراگرفته است همان‌طور که دیگر فضای مجازی، مجازی نیست، بازی هم دیگر بازی نیست. با این نگاه بازی‌سازان را باید جدی گرفت چراکه برای یک اتفاق جدی در زندگی امروز ما ورود پیداکرده‌اند. گویی تنها در حاشیه زندگی حرکت نمی‌کنند و در متن حضور دارند.

وزیر ارشاد ادامه داد: اگر در افق 20 ساله در برخی از حوزه‌ها هنوز به رتبه اول منطقه نرسیده‌ایم اما در بازی‌سازی رتبه اول منطقه شده‌ایم و این نشان می‌دهد می‌توانیم این مسیر را در رقابتی گسترده‌تر وجدی‌تر دنبال کنیم.

به عقیده وی باید سهممان را از بازار جهانی ارتقا دهیم و بازی را باید با هویت خود بسازیم. وقتی از هویت و بومی‌سازی صحبت می‌کنیم منظور تکرار گذشته نیست، بلکه منظور نوخوانی گذشته و آوردن آن به زمان حال و آینده است.

صالحی در پایان خطاب به بازی‌سازان گفت:‌ قصه‌های خود را باید بازخوانی مدرن کنیم؛ کلیله‌ودمنه، ‌ نظامی و شاهنامه را به‌روز بخوانیم. می‌توانیم برای همه این قصه‌ها فضاهای تازه‌ای را بسازیم و ممنونم از همه شما که برای این دنیای جدی، فضاهای تازه‌ای را خلق می‌کنید.

محمد حاج میرزایی دبیر هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار بازی‌ساز آثارشان را به این جشنواره ارسال کرده بودند گفت:  ارتقا کیفیت بازی‌ها، رساندن صدای بازی‌سازان به مسئولان و ایجاد ارتباط میان بازی‌سازان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اظهار داشت: امروز گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای از هر محصول فرهنگی دیگری بالاتر است، و از همین رو جایگاه بازی‌سازان سال بسیار مهم است.

حاج میرزایی بابیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای بعد تأثیرگذاری بسیار بالایی دارند گفت: به‌راحتی می‌توانیم از طریق بازی پیاممان را به گوش جهانیان برسانیم.

وی از مهاجرت برگزیدگان دوره‌های پیشین این جشنواره ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: امیدواریم برگزیدگان این دوره در سال آینده در کشور حضورداشته باشند.

فهرست کامل جوایز هفتمین جشنواره

جوایز بخش فرعی

دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی: مزرعه بهاری

غزال زرین بهترین دستاورد فنی: امیرو ماهی بگیر

دیپلم افتخار بهترین دستاورد طراحی بازی: امیرو ماهی بگیر

غزال زرین بهترین دستاورد طراحی بازی: Unsight

دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری دوبعدی: فیشیمو

غزال زرین بهترین دستاورد هنری دوبعدی: مزرعه بهاری

دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری سه‌بعدی: هردنبیل

غزال زرین بهترین دستاورد هنری سه‌بعدی: خاک

دیپلم افتخار بهترین دستاورد صدا: آشوب در مزرعه

غزال زرین بهترین دستاورد صدا: مزرعه بهاری

دیپلم افتخار بهترین دستاورد موسیقی: سایه‌ روشن: تابستان سیاه

غزال زرین بهترین دستاورد موسیقی: خروس جنگی: تاج و تخت

دیپلم افتخار بهترین دستاورد دوبله: سایه روشن: تابستان سیاه

دیپلم افتخار بهترین دستاورد داستان بازی: کلوپ کاراگاهان

غزال زرین: بهترین دستاورد داستان بازی: مزرعه بهاری

غزال زرین بهترین بازی با محتوای فرهنگی: ایران 57

جوایز اصلی:

غزال زرین بهترین بازی در ژانر اکشن: خروس جنگی: تاج و تخت

غزال زرین بهترین بازی در ژانر ماجرایی: بال‌های تاریک 2

غزال زرین بهترین بازی در ژانر استراتژی و مدیریتی: مزرعه بهاری

غزال زرین بهترین بازی در ژانر سکوبازی: Unsight

دیپلم افتخار بهترین بازی در ژانر ساده: پاپالند: فرار کله‌ها

غزال زرین بهترین بازی در ژانر ساده: امیرو ماهی بگیر

دیپلم افتخار بهترین بازی در ژانر ورزشی: جی‌تی: کلوپ سرعت

دیپلم افتخار بهترین بازی در ژانر اکشن ماجرایی: ایران 57

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول