اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

۱۹ میلیون نفر تا کنون سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند/ ارزش روز سهام عدالت ۲.۵ میلیون تومان است

رئیس سازمان خصوصی سازی با ارایه گزارشی از توزیع سود سهام عدالت میان ٤٩ میلیون نفر ایرانی گفت: از ٢٠ میلیون نفر مشمول، تا کنون ١٩ میلیون نفر سود سهام عدالت سال مالی ٩٥ را دریافت کرده‌اند.

۱۹ میلیون نفر تا کنون سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند/ ارزش روز سهام عدالت ۲.۵ میلیون تومان است

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، در آیین نکوداشت و ساماندهی سهام عدالت، میر علی اشرف عبداله پوری حسینی ، رییس سازمان خصوصی سازی با ارایه گزارشی از توزیع سود سهام عدالت میان ٤٩ میلیون نفر ایرانی گفت: از ٢٠ میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت تا کنون ١٩میلیون نفر سود سال مالی ٩٥ را دریافت کرده‌اند و تنها گروه کارمندان و بازنشستگان سود خود را دریافت نکرده‌اند که تا شب عید توزیع خواهد شد.

وی افزود: آزاد سازی ورقه سهام عدالت مشکل اساسی باقیمانده بر سر راه سازمان خصوصی سازی است که در صورت موافقت مجلس با لایحه آزاد سازی سهام عدالت مبنی بر آزاد سازی سهام از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به سرعت عملیاتی می‌شود.

عبدالله پوری حسینی در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت گفت: برای سهام عدالت وقتی که دولت یازدهم سر کار آمد، یکی از نکات این بود که 50 میلیون نفر مشمول سهام عدالت وجود دارد که کاغذی دست آن داده شده است. این موضوع توقعی ایجاد کرده بود که ساماندهی بر روی آن وجود نداشت.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اولین آیین نامه سهام عدالت در دولت هشتم شد، عنوان کرد: از ابتدای دولت یازدهم، 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر مشمول صورت‌حساب خود را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که امروز ارزش سهام در بازار 2.5 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت یک خانوار 5 نفره اکنون 12.5 میلیون تومان است، گفت: همچنین به خانوارهایی که مشمول تخفیف در دریافت سهام بودند، نفری 150 هزار تومان سود داده شد.

پوری حسینی گفت: در ایستگاه آخر سهام عدالت هستیم و یک مرحله دیگر باقی می‌ماند که ورقه سهم را بدهیم. در این راستا لایحه‌ای نیز از سوی دولت به مجلس داده است . پس اگر مجلس دستور تاسیس صندوق قابل معامله در بورس را صادر کند و اجرای آن را به سازمان خصوصی سازی بگذارند، ما تلاش می‌کنیم که واحد های سرمایه گذاری یا برگه های سهم این مشمولان را در اختیارشان قرار دهیم تا مالکیت را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: با ارایه برگه ها، طرح سهام عدالت به انتها خواهد رسید و امیدواریم اگر سال آینده مراسمی برگزار شد، شاهد این باشیم که یونیت‌ها پخش شده و مالکیت به مردم منتقل شده باشد.

به گفته پوری حسینی تمام روند دریافت سود سهام عدالت، بدون مراجعه به بانک و تعاونی‌های سهام عدالت، صورتحساب، دریافت فیش و ارایه سود سهام عدالت به صورت الکترونیکی صورت گرفته و این افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی ادامه داد: سامانه سهام عدالت در طول یکسال 140 میلیون خدمت به مشمولان سهام عدالت ارایه شده است؛ ضمن اینکه این سامانه در سازمان خصوصی‌سازی طراحی شده و برای 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت، صورتحساب الکترونیکی و فیش بانکی طراحی شده است.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی برخی حاضران در جلسه در خصوص عدم دریافت حقوق تعاونی‌های سهام عدالت، توضیح داد: علیرغم این که دولت تکلیف قانونی در ارتباط با تامین حقوق این دسته از افراد نداشته، ولی در طی سه سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی تلاش های بسیاری کرده تا این مشکلات را به نحوی مرتفع نماید. بنابراین پیگیری می‌کنیم که در ازای خدماتی که برای سهام عدالت داشته‌اند، مبالغی را دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول