اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

دیدار ظریف با شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان

وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌ها با مقامات پاکستان با شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار ظریف با شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته به منظور انجام سفری سه روزه و دیدار با مقامات پاکستان وارد اسلام‌‌آباد شد، امروز (دوشنبه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات این کشور با «شاهد خاقان عباسی» نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

ظریف صبح امروز نیز به همراه خواجه محمد آصف همتای پاکستانی نشست مشترک تجاری ایران و پاکستان را افتتاح و پس از آن به رایزنی دوجانبه با همتای خود پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه این سفر به کراچی نیز برود و نشست تجاری مشترک نیز در کراچی برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه ایران را در این سفر یک هیأت سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این درباره سفر ظریف به پاکستان گفت: وزیر خارجه در راس یک هیات سیاسی - تجاری و به دعوت همتای پاکستانی خود، سفر رسمی سه روزه‌ای را به اسلام آباد خواهد داشت. 

قاسمی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور، رئیس مجلس و فرمانده ارتش این کشور دیدار و در خصوص بسط و گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه های مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از جمله اهداف این سفر را تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه های لازم  در جهت گسترش روابط اقتصادی و تجاری فیمابین، بویژه بخش‌های خصوصی دو کشور عنوان کرد و گفت:  یک هیات 30 نفره از بخش های مختلف بازرگانی، اقتصادی و تجاری کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کند. در همین راستا، دو نشست تجاری نیز بین فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی دو کشور در شهرهای اسلام آباد و کراچی برگزار می شود که ظریف در این نشست‌ها شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته پس از ورود به اسلام‌آباد در جمع خبرنگاران درباره این سفر عنوان کرد:‌ پاکستان یک همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط بسیار ویژه‌ای با پاکستان داریم، در این سفر در ادامه گفت‌وگوهای بسیار خوبی که در چند سال گذشته مخصوصا ماه‌های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین 2 کشور بوده، این سفر را همراه با یک هیأت سیاسی و اقتصادی انجام دادیم.

وی افزود:‌ امیدواریم هم در اسلام‌آباد و هم در کراچی بتوانیم جلسات خوبی داشته باشیم. در اسلام‌آباد بیشتر جلسات سیاسی و یک جلسه اقتصادی است و در کراچی هم یک جلسه اقتصادی است و امیدواریم بخش خصوصی ما فرصت کند در این سفر با شرکا و همتایان خود از بخش خصوصی پاکستان آشنا شوند و آنهایی که ارتباطاتی داشتند ارتباطات را گسترده‌تر کنند و زمینه برای همکاری بیشتر فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که افزایش قابل توجهی در حجم روابط اقتصادی داشتیم، یادآور شد: ولی هنوز ظرفیت بسیار بیشتری داریم و به دنبال این هستیم که با راحت‌تر شدن روابط بانکی و تسهیلات تعرفه ترجیحی بین 2 کشور به سمت تجارت آزاد و به سمت گسترش همکاری‌ها بین 2 کشور در حوزه اقتصادی برویم.

ظریف یادآور شد: در حوزه سیاسی روابط بسیار خوب است و رفت و آمدهای بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم این رفت و آمدها را گسترش بخشیم.

اتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول