اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

امام جمعه اصفهان:

حضور روحانیون در زندان موجب رشد فکری و معنوی زندانیان می‌شود

امام جمعه اصفهان گفت: حضور روحانیون در زندان‌ها سبب رشد فکری و معنوی آنان می‌شود و زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم می‌سازد.

حضور روحانیون در زندان موجب رشد فکری و معنوی زندانیان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیرکل و مسؤولان فرهنگی زندان‌های استان اصفهان با اشاره به لزوم رشد فکری انسان‌ها در دوران‌های مختلف زندگی اظهار کرد: باید همواره تلاش کرد انسان از نظر فکری رشد کند و از آسیب‌های محیط اطراف، خود را محفوظ دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های محیط زندان افزود: محیط زندان علاوه بر این که جای خطرناک و آسیب های خاص خود را دارد، جای خدمت است؛ تاکنون ذو کار مهم در زندان‌ها انجام شده، یکی ایجاد زمینه کار کردن برای زندانیان و دیگری حضور روحانیون در زندان‌هاست که حضور روحانیون در زندان‌های استان اصفهان به خوبی انجام شده و کار ارزشمندی است.

امام جمعه اصفهان با بیان این که انسان باید از وقت خود بهره ببرد،گفت: حضور روحانیون در زندان‌ها سبب رشد فکری و معنوی آنان می‌شود و زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم می‌سازد؛ هرکس در هر جایی باید از فرصت‌های زندگی خود استفاده کند؛ به ارگان‌هایی همچون نیروی انتظامی سفارش می‌کنم که به سربازان در طول خدمت، آموزش دینی یا قرآنی دهند.

وی هدایت انسان‌ها را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید پیامبراکرم(ص) به من فرمود«یا علی، اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از این‌که تمام دنیا را به تو بدهند»، هر چند که اگر همه دنیا را به آن حضرت می‌دادند، ایشان همه را در راه خدا انفاق می‌کرد.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که باید تلاش کرد تا جایی که امکان دارد از زندانی شدن افراد دوری شود، اذعان داشت: لازم است تا جلوی مصرف‌کنندگان مواد مخدر گرفته شود هنگامی که مصرف‌کننده‌ای نباشد، خرید و فروش مواد مخدر سودی نخواهد داشت؛ باید مصرف‌کنندگان مواد مخدر را از تمام مزایای اجتماعی محروم کرد تا دست از مصرف بردارند.

انتهای پیام/63056/ی/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول