اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امضای قرارداد تولید سامانه مافوق صوت «آوانگارد» در روسیه

وزارت دفاع روسیه قراردادی را برای تولید سامانه موشکی مافوق صوت آوانگارد که رئیس‌جمهور این کشور در سخنرانی سالانه خود از آن رونمایی کرده بود، به امضا رسانده است.

امضای قرارداد تولید سامانه مافوق صوت «آوانگارد» در روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوری بوریسوف» معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، وزارت دفاع روسیه قراردادی برای تولید سامانه‌های راهبردی مافوق صورت «آوانگارد» به امضا رسانده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این مقام روس تأکید کرد: «سامانه آونگاردی که رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود از آن نام برد، با موفقیت آزمایش شده است. ساخت آن با سختی‌هایی همراه بود. چرا که درجه حرارت سطح کلاهک آن به دو هزار درجه می‌رسد.»

وی افزود: «دشواری‌های دیگری نیز درباره مسائل مربوط به کنترل و حفاظت از آن مطرح بود که راه‌حل‌هایی برای آن پیدا شد. آزمایش عملیاتی این سامانه نیز صحت رویکردهای در پیش گرفته شده را تأیید کرد. در این مرحله ما یک قرارداد برای تولید این سامانه‌ها به امضا رساندیم که به هیچ عنوان بلوف نیست و واقعیت دارد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه «وضعیت کشور» خود در تاریخ اول ماه مارس (10 اسفندماه) از چندین سامانه و تجهیزات نظامی جدید و فوق پیشرفته رونمایی کرد که یکی از آنها سامانه موشکی مافوق صوت آوانگارد بود.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که روز شنبه یک موشک آئروبالستیک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده است.

این سامانه موشک پیشرفته نقطه‌زن با نام «کینژال» از یک جنگنده پرتاب شده و می‌تواند اهداف زمینی و دریایی را تا برد 2هزار کیلومتر و بدون وارد شدن به حریم پدافند هوایی دشمن، نابود کند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، این موشک – که مشابهی در جهان ندارد – با دقت به هدف برخورده کرد.

انتهای پیام/.


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول