اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اجرای فوری قانون کاتسا را خواستار شدند

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای خطاب به ترامپ، تحریم فوری دشمنان روسی آمریکا تحت مفاد قانون کاتسا را خواستار شدند.

دموکرات‌های مجلس  نمایندگان آمریکا اجرای فوری قانون کاتسا را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از دو سوم اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضاء نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، اجرایی شدن تحریم‌های روسیه تحت قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» موسوم به قانون «کاتسا» را خواستار شدند.

قانون کاتسا که در 2 اوت 2017 و پس از تعلل و بی‌میلی فراوان ترامپ، به امضاء وی رسید، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که دشمنان آمریکا در کره شمالی، ایران و روسیه را معرفی و آنها را تحریم کند؛ ترامپ به هنگام امضاء این قانون، آن را قانونی «عمیقاً مشکل‌دار» خوانده بود.

دولت آمریکا در راستای اجرای این قانون، برخی از تحریم‌های قدیمی ایران و کره شمالی را جمع‌بندی کرد و دوباره اعمال کرد؛ اما هنوز خبری از تحریم‌های روسیه نیست.

آنطور که رویترز گزارش داده، امروز 137 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ نوشتند و در آن خواستند که هرچه سریع‌تر، پایبندی خود به قانون کاتسا را نشان دهد و کسانی را که با ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه معامله می‌کنند، تحریم کند؛ نمایندگان از ترامپ خواسته‌اند که «مقدس بودن امنیت کشور و صحت انتخابات» را نشان دهد.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 و پس از آن، رقبای سیاسی ترامپ بارها نسبت به حمایت روس‌ها از وی و تأثیر این حمایت بر نتیجه انتخابات هشدار داده بودند؛ رئیس‌جمهور آمریکا همیشه این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که این توهم، حاصل توطئه مخالفان برای زیر سوال بردن پیروزی غیرمنتظره وی در انتخابات است.

چند روز پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ادعاها و گزارشات مربوط به دخالت کشورش در انتخابات اخیر آمریکا را رد کرده بود؛ امروز مایک پمپئو گفت که این ادعای پوتین «ناردست» است و «روس‌ها تلاش کردند که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 ایالات متحده دخالت کنند.»

ماه گذشته بود که «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات با معرفی 15 تبعه روس، آنها را به ارتباط گرفتن با برخی مهره‌های ستاد انتخاباتی ترامپ و دخالت در انتخابات با دستور مستقیم کرملین متهم کرد؛ پوتین اما گفت که روسیه اصلا ارتباط این افراد با کرملین را قبول ندارد و بخاطر عدم ارسال مدارک مدنظر مولر به مسکو، استرداد این 15 نفر به آمریکا منتفی است.

گفته می‌شود که روس‌ها با به راه انداختن کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات ترامپ و دادن اطلاعات حاصل از هک ستاد انتخاباتی کلینتون به نزدیکان ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را در شکست رقیبش کمک کرده‌اند.

یکی از مظنونان اصلی، «جرارد کوشنر» داماد ترامپ است؛ وی که به همراه همسرش «ایوانکا ترامپ» در کاخ سفید مشغول است، چندی پیش از دسترسی‌ به اسناد فوق سری منع شد.

بر اساس قانون کاتسا، ترامپ تا 29 ژانویه وقت داشته که دشمنان روس کشورش را تحریم کند؛ نمایندگان کنگره در نامه خود، این ضرب‌الاجل را هم به رئیس‌جمهور آمریکا یادآور شده و از وی خواسته‌اند که هر چه زودتر این کار را بکند.

دولت ترامپ البته در مسیر اجرای بخش روسی کاتسا، اواسط بهمن ماه، وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرستی از 114 سیاستمدار و 96 تاجر روس را با عنوان «فهرست کرملین» منتشر کرد اما هیچ‌گاه خبری از اعمال تحریم علیه این افراد نشد.

نام مقامات ارشد روسیه از جمله «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه و «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه در این فهرست دیده می‌شود.

انتهای پیام/ع


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول