اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

مدیر شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

حذف تدریجی سنگ و جایگزینی آن با آجر در نماهای ساختمانی قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ممنوعیت نمای رومی و محدودیت‌های مربوط به آن گفت: هدف نهایی حذف سنگ از نما و جایگزینی تدریجی آجر به عنوان نمادی از بوم و فرهنگ معماری بومی است.

حذف تدریجی سنگ و جایگزینی آن با آجر در نماهای ساختمانی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اشاره به برگزاری سومی جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان قزوین گفت: الگوی نمای ساختمانی مطلوب برای بناهای مسکونی به عنوان جایگزین نماهای رومی و همچنین نمونه‌هایی که قبلاً در جلسات تخصصی کمیته جمع‌بندی و یا در جشنواره ساختمان‌های برتر برگزیده شده بود به عنوان نمونه، ارائه و چک لیست دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری به عنوان ملاک عمل طراحی نما معرفی شد.

وی افزود: هدف نهایی حذف سنگ از نما و جایگزینی تدریجی آجر به عنوان نمادی از بوم و فرهنگ معماری بومی بوده که مراتب در دستور کار جدی است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه گزارشات لازم در خصوص انواع قوس‌های مورد استفاده در معماری ایرانی اسلامی و دلیل ممنوعیت قوس‌های رومی و مغایرت آن با معماری ساده و زیبای ایرانی تهیه و ارائه شد، خاطرنشان کرد: مقرر شد الگوی قوس‌های ایرانی اسلامی به سازمان نظام مهندسی و نظارت عالیه جهت کنترل نما توسط ناظرین ارسال شود.

اسماعیلی یادآور شد: در خصوص لزوم شفافیت پوشش موقت نما و حصارهای موقت کارگاه‌های ساختمانی برای جلوگیری از انجام تخلفات ساختمانی و عدم اجرای نمای نقشه‌های مصوب هم بحث و مقرر شد در جلسه آتی با بررسی طرح تهیه شده در شهرداری قزوین و هچمنین دعوت از مشاور تهیه‌کننده طرح و ارائه نمونه‌های مناسب، موضوع به بحث و بررسی گذاشته شود تا اگر لازم باشد جهت ایجاد ضوابط مشخص موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع داده شود.

انتهای پیام/77021/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول