اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

بهبودی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی اهر:

آمار بالای بیکاری و رکود در بخش گردشگری شهرستان اهر به عملکرد مدیران باز می‌گردد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید ریشه مشکلات شهرستان اهر با دقت شناسایی شود، گفت: وجود آمار بالای بیکاری و رکود در بخش گردشگری به وضعیت اقتصادی کشور ربطی ندارد، بلکه عملکرد من مدیر شهرستان و سختگیری‌های بی‌مورد است که باعث فرار سرمایه‌گذاران و دلسردی فعالان اقتصادی می‌شود.

 آمار بالای بیکاری و رکود در بخش گردشگری شهرستان اهر به عملکرد مدیران باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی صبح امروز در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر اظهار کرد: مایه خوشحالی است که مدیران دولتی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دور هم گرد آمده و مسائل و مشکلات را طرح می‌کنند. 

وی با بیان اینکه فضای شهرستان نسبت به سفر اول سال پویاتر و بانشاط‌تر شده و این مایه امیدواری است، افزود: اگر درونزایی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است، باید به تمام داشته‌های زیرساختی، انسانی، تخصصی و ظرفیت‌های بومی منطقه اتکا کنیم.

بهبودی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با اتکا به دولت اتفاق نخواهد افتاد و تنها بخشی از موضوع به دولت برمی‌گردد، همین که دستگاه‌های دولتی مراحل و ضوابط دست و پاگیر را حذف و فرآیند صدور مجوزها را سرعت بخشند، بخش اعظمی از نقش دولت را در اقتصاد مقاومتی ایفا کرده‌اند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد:در هیچ جای دنیا قوانین و مقررات به منظور سخت‌گیری تدوین و وضع نشده‌اند، بلکه هدف از وضع قوانین تسهیل فضای فعالیت مردم و بخش خصوصی بوده است. 

وی با بیان اینکه باید ریشه مشکلات شهرستان با دقت شناسایی شود، افزود: وجود آمار بالای بیکاری و رکود در بخش گردشگری به وضعیت اقتصادی کشور ربطی ندارد، بلکه عملکرد من مدیر شهرستان و سختگیری‌های بی‌مورد است که باعث فرار سرمایه‌گذاران و دلسردی فعالان اقتصادی می‌شود.

این اقتصاددان ادامه داد: لازم است تمرکززدایی از مرکز و تفویض اختیار به مدیران شهرستان مورد توجه دستگاه‌های استان و کشور قرار گیرد تا مدیران شهرستان که دلسوزتر از دیگران نسبت به مشکلات شهرستان هستند، بتوانند به مردم و فعالان اقتصادی مساعدت لازم را بکنند.

بهبودی متذکر شد: نهادهای مالی که به فعالان اقتصادی شهرستان تسهیلات پرداخت می‎کنند، باید توجه داشته باشند تسهیلات را هدفمند و با لحاظ اولویت‌ها و مزیت‌های شهرستان پرداخت کنند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: بخشی از سیاست‌های اشتغال‌زایی که در کشور اجرا می‌شود، بر عهده سپاه و بسیج گذارده شده است، بر همین اساس از سپاه شهرستان انتظار می‌رود نسبت به فعال کردن تسهیلات صندوق مشاغل خرد روستایی شهرستان اقدام کنند.

وی با ابراز خرسندی از رفع مشکلات واحدهای بزرگی چون شرکت قند قانع اهر، اذعان داشت: امیدوارم مشکلات دیگر واحدهای تولیدی شهرستان نیز حل شود.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر و مدیران دستگاه‎های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، بسیج سازندگی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بانک کشاورزی شهرستان و مدیران صندوق کارآفرینی امید، شرکت قند قانع، کشتارگاه صنعتی اهر و تنی چند از تولیدکنندگان شهرستان به ارائه گزارش عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان و بیان مسائل و مشکلات موجود پرداختند.

انتهای پیام/60026/ 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول