اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تسلط ارتش سوریه بر منطقه «حوش المبارکه» در غوطه شرقی

نیروهای ارتش سوریه بر منطقه «حوش المبارکه» و چندین مزرعه در شرق منطقه الریحان در غوطه شرقی تسلط یافته‏‎اند.

تسلط ارتش سوریه بر منطقه «حوش المبارکه» در غوطه شرقی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای سوری در ادامه پیشروی‎های خود در غوطه شرقی، روز چهارشنبه پس از درگیری با گروه های تروریستی بر منطقه «حوش المبارکه» و تعدادی مزرعه در شرق منطقه الریحان مسلط شدند.

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد که فشارهای ساکنان غوطه باعث می شود که تروریست‏ها به تعدادی از غیرنظامیان اجازه خروج از طریق گذرگاه های امن را بدهد.

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح در غوطه شرقی صدها خانواده را گروگان گرفتند و تنها به تعدادی محدود از آنها اجازه خروج داده‌اند.

سه شنبه هفته گذشته، دو گروه از غیرنظامیان شهر «دوما» در غوطه شرقی از طریق راه خروج‌های انسانی ایجاد شده به گذرگاه «الوافدین» منتقل شدند تا تعداد کسانی که امروز این منطقه را ترک کرده‌اند، به 100 نفر برسد.

در ادامه گزارش الاخباریه آمده است که روز چهارشنبه، ۲ کودک و یک زن سوری در حملات خمپاره ای تروریست ها به شهرک القصاع در شهر دمشق زخمی شدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از هلال احمر سوریه گزارش داد که کاروان حامل کمک های انسان دوستانه وارد غوطه شرقی خواهد شد.

«زیاد مسلاتی» از مسئولان هلال احمر سوریه به رویترز گفت که این کاروان شامل ۲۵ کامیون حامل مواد غذایی و دارویی است که روز پنجشنبه وارد شهر دوما در غوطه شرقی دمشق خواهد شد.

انتهای پیام/ح


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول