اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌و‌نقل سازمان راهداری عنوان کرد

فعالیت 2100 اکیپ گشت راهداری در ایام نوروز/ 674 راهدارخانه ثابت و سیار در کشور فعال می‌شود

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت: برای خدمات بهتر به مسافران نوروزی 2 هزار و 100 اکیپ گشت راهداری در کشور فعال است.

فعالیت 2100 اکیپ گشت راهداری در ایام نوروز/ 674 راهدارخانه ثابت و سیار در کشور فعال می‌شود

‌به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا ‌شهرکی پیش از ظهر امروز در بازدید از ترمینال و مراکز راهداری و اماکن رفاهی و بین‌راهی استان گلستان اظهار کرد: امروز در استان گلستان به منظور بررسی و بازدید از وضعیت اماکن بین‎راهی رفاهی، مسافربری و پایانه‎های حمل و نقل مسافر بر اساس برنامه‎ریزی‎هایی که در ستاد راهداری و حمل و نقل کشوری انجام شده حضور یافتم.

وی تصریح کرد: مجموعه حمل و نقل جاده‎ای همواره در طول سال فعالیت می‎کند اما فعالیت این مجموعه در برخی ایام مانند ایام نوروزی افزایش می‎یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: باید به سمت فرهنگ‎سازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کنیم تا برای برخی از سفرهایی درون استانی و مراکز گردشگری از این سیستم استفاده و به ترافیک و کاهش مصرف سوخت از این طریق کمک کنیم.

شهرکی تاکید کرد: اماکن بین‌راهی و خدماتی رفاهی ما تحت نظارت سازمان راهداری حمل و نقل جاده‎ای هستند و  برخی از سازمان‎ها و ارگان‎ها مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد اقامه نماز و توزیع فرآورده‎های نفتی نیز در نظارت و مدیریت این مجموعه‎ها دخیل هستند.

وی یادآور شد: با نزدیک شدن به ایام نوروزی آمادگی‎های لازم در سازمان به وجود آمده که مشکلی برای مسافران در این ایام ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: برای خدمات بهتر به مسافران 2 هزار و 100 اکیپ گشت راهداری در کشور فعال است که در ایام نوروزی خدمات‎رسانی انجام می‎دهند.

وی تاکید کرد: 674 راهدارخانه ثابت و سیار در ایام نوروز در کشور فعال هستند که برخی از ماشین‎آلات و دستگاه‎ها و امکانات برای خدمات به مسافران در این راهدارخانه‎ها در نظر گرفته شده است.شهرکی یادآور شد: برخی از اقدامات مانند خط‎کشی‎ها، تابلو علائم و لکه‎گیری‎ها و شست‌وشوی علائم در استان گلستان از چند ماه باقی مانده به نوروز انجام شده تا مسافران با امنیت بیشتری به سفرهای نوروزی خود ادامه دهند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: پیش فروش بلیط‎های نوروزی را از 17 بهمن‌ماه در کشور آغاز کردیم و به آرامی تعداد فروش بلیط‎های نوروزی در حال افزایش است.

شهرکی، از جابه‌جایی 8.5 میلیون نفر در بحث حمل و نقل جاده‎ای به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور طی سال گذشته خبر داد و متذکر شد: این میزان جابه‌جایی در قالب کاروان راهیان نور انجام شده البته مردم ما با وسایل شخصی نیز سفرهایی دارند که با ظرفیت مناسب و فرهنگ‌‌سازی باید به سمتی برویم که مردم علاقه بیشتری به استفاده از حمل و نقل عمومی نشان دهند.

وی یادآور شد: در بازدیدهایی که پایانه مسافربری گنبدکاووس و گرگان داشتیم این موضوع را شاهد بودیم که آرام آرام بحث سفرهای نوروزی شکل گرفته و جابه‎جایی مسافر در حال رونق گرفتن است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همه ما باید تلاش کنیم سهم حمل و نقل عمومی افزایش یابد و شبکه حمل و نقل عمومی با توجه به اینکه سرمایه‎گذاری آن در بخش غیر دولتی است اقتصادی شود و بتواند با توان بیشتری ادامه مسیر دهد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول