اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

خطیب جمعه آبیک:

فریاد و ناله بیکاران در هر گوشه و کنار بلند است

خطیب جمعه شهر آبیک گفت: اینکه مسؤولان تا چه اندازه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال توانسته‌اند موفق عمل کنند، باید پاسخگو باشند اما فریاد و ناله بیکاران در هر گوشه و کنار بلند است

فریاد و ناله بیکاران در هر گوشه و کنار بلند است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولیعصر(عج) این شهر با اشاره به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت در سال 29 هجری شمسی اظهار داشت: این امر با تلاش آیت‌الله کاشانی و ملت ایران تحقق یافت و با تقدیم شهدا ملت ایران حرف خود را در زمینه ملی شدن صنعت نفت به کرسی نشاندند.

وی افزود: آمریکای جنایتکار چندین سال میلیون‌ها نفر از مردم بی‌گناه و مظلوم عرق را کشتند و زندانی کردند که زندان ابوغریب یادگار آمریکای ملعون است که امید است خداوند آن را نابود کند.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به 28 اسفند ماه مصادف با آغاز ماه رجب ادامه داد: روزه گرفتن در این روز و به مدت 10 روز تا وصل شدن به ایام‌البیض ثواب بسیاری دارد که لازم است برای برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌ریزی و تدارک لازم اندیشیده شود.

موسوی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود در ایام نوروز با بزرگان و والدین و افراد سالخورده  دید و بازدید داشته باشند و شرایط، قانون و حدود اسلامی را در ایام نوروز مراعات و این ایام را به نحو مطلوب سپری کنند.

وی با اشاره به دوم فروردین ماه سالروز هجوم مزدوران پهلوی به مدرسه مبارکه فیضیه خاطرنشان کرد: در آن روز که مصادف با شهادت امام جعفرصادق(ع) هم بود طلبه‌های بسیاری در مدرسه فیضیه تجمع کرده بودن، نیروهای منحوس پهلوی به این مدرسه حمله کرده، طلبه‌ها را به شهادت رسانده و مجروح کردند و حجره‌ها را هم به غارت بردند و شهیدان و زخمی‌ها را با هم دفن کردند.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: دوم فروردین روز جهانی آب است که می‌طلبد در مصرف آب صرفه‌جویی شود چراکه مصرف بیش از حد آب، حرام و گناه محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به اردوهای راهیان نور افزود: چقدر خوب است مردم در این اردوها شرکت کرده و از نزدیک با جانفشانی‌ها و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم آشنا شوند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری یاد شهدا باید زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: با آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی آمریکا و دشمنان اسلام احساس خطر کرده و توطئه‌های خود را علیه انقلاب آغاز کردند که به لطف الهی توطئه‌های آنان خنثی شده و تیرشان به سنگ خورده است.

خطیب جمعه شهر آبیک اضافه کرد: با آغاز جنگ تحمیلی ایران اسلامی سلاحی نداشت و ملت ایران به برکت دین اسلام، رهبری مقتدر و توانا و جوانانی مؤمن، بابصیرت و مخلص در برابر دشمن بعثی ایستاد و با خون شهدا این انقلاب حفظ شده و می‌شود.

موسوی مطرح کرد: جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تبدیل به داشنگاه شهید که عده‌ای از فارغ‌التحصیلان آن به شهادت رسیده و انسان‌های آسمان و ماندگار شدند و برخی دیگر هم پیروز شده و بر اعتقادات خود باقی مانده‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید خاطرنشان کرد:  اینکه مسؤولان چقدر در تحقق این شعار و ایجاد اشتغال توانسته‌اند موفق عمل کنند باید پاسخگو باشند اما در هر گوشه و کنار فریاد و ناله بیکاران بلند است که لازم است مسؤولان با غیرت ملی و وطنی بیشتر به فکر مردم و رفع مشکلات آنان باشند.

امام جمعه شهر آبیک  با اشاره به خطبه 193 نهج البلاغه گفت: امام علی(ع) در این خطبه فرموده است که اهل تقوا نشانه‌هایی دارند و فضایل و برتری هایی دارند؛ لباسشان اقتصاد«میانه» بوده، راه رفتنشان متواضعانه است، دنیا به سوی آنان می آید اما آن‌ها دنیا را اراده نمی‌کنند و آزادمرد هستند.

امام جمعه شهر آبیک افزود: نماینده‌ای که با 20 میلیارد ریال هزینه کردن وارد مجلس می‌شود سه وزیر خلافکار را برای استیضاح به مجلس دعوت کرده و سپس با رأی دادن به آن‌ها میخشان را در مجلس محکم می‌کنند که مصداق اهل تقوایی که امام علی(ع) به آن اشاره کرده، نمی‌شود.

موسوی از تأمین نظم و برقراری امنیت در شهر آبیک و شب جمعه آخر سال و پنج‌شنبه بازار از فرمانده انتظامی شهرستان آبیک و راهور و نیروهای خدوم نیروی انتظامی این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/77006/ 40/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول