اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

نوروزگردی در اصفهان

پیشنهاد ویژه؛ جلوه‌های نوین نصف‌جهان را از دست ندهید+تصاویر

اصفهان آمیزه‌ای از بافت سنتی و نوین است که جمع این دو بافت متضاد توانسته پارادوکس جالب و گیرایی برای گردشگران فراهم آورد.

پیشنهاد ویژه؛ جلوه‌های نوین نصف‌جهان را از دست ندهید+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصفهان آمیزه‌ای از بافت سنتی و نوین است که جمع این دو بافت متضاد توانسته پارادوکس جالب و گیرایی برای گردشگران فراهم آورد، بافت سنتی شامل آثار تاریخی و بافت جدید شامل باغ پرندگان، گل‌ها و خزندگان، شهربازی‌های مدرن، پاساژهای نمونه جهانی، تله‌سیژ، تله‌کابین و اولین مجموعه آکواریوم نمونه‌هایی از مکان‌های تفریحی نوین نصف‌جهان است.

*اول میدان حاشیه میدان امام

کل شهر اصفهان یک طرف، میدان امام(ره) آن یک طرف دیگر. این میدان جهانی مجموعه‌ای  ترکیبی از بناهای تاریخی است و قدمتی طولانی دارند، این میدان و حواشی آن که شامل مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، و بازارهای قدیمی زیبا و متعدد می‌شود در زمان صفویه ساخته شده است و امکانات تفریحی، گشت و گذار خانوادگی در این میدان وجود دارد و با توقف در این مکان زمان طولانی را صرف بازدید از بناهای تاریخی آن خواهید کرد.

این میدان در قرن یازدهم میلادی جزو بزرگ‌ترین میدان‌های جهان بوده و از فضای میدان برای بازی چوگان و دیگر فعالیت‌های ورزشی و تفریحی استفاده می‌شده است، در نوروز 97 مسافران می توانند شاهد احیای ورزش چوگان در این مکان باشند.

*پارک تفریحی ناژوان

در بخش غربی شهر اصفهانی هنوز فضای سبز بکر و طبیعی خودنمایی می‌کند به نام «ناژوان» که اسمش را به دلیل تراکم بالای درختان ناژ و صنوبر موجود در منطقه گرفته است. این فضای یک هزار و 200 هکتاری علاوه بر اینکه ریه شهر به حساب می‌آید یکی از مناطق گردشگری اصفهان هم شناخته می‌شود.

در این مجموعه علاوه بر امکانات گردش می‌توان ورزش و تفریحات گروهی هم مثل دوچرخه سواری و والیبال و ... داشت. از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به پروژه تله‌سیژ و باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه‌ها و باغ گل‌های زینتی اشاره کرد.

مجموعه ناژوان در نوروز 97 در دو بخش صبح و عصر برای برپایی جنگ‌های خانوادگی و ویژه برنامه‌های شاد و مفرح برنامه‌ریزی‌های انجام داده است، همچنین برنامه‌ریزی شده در شب میلاد حضرت علی (ع) برنامه‌ها به اوج خود برسد تا میزبان خوبی برای مسافران باشد.

*آکواریوم

آکواریوم اصفهان در پارک جنگلی ناژوان در اصفهان واقع و در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع و در عمق هفت متری زیر زمین ساخته شده است. برای اولین بار است که در کشور جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه آکواریوم با این حجم احداث می‌شود.

در این مجموعه، آکواریوم‌های بزرگ پنج الی 10 متری، آکواریوم‌های لمسی و سیلندر آکواریوم، یک تونل آکواریوم به طول 35 متر و همچنین یک بخش عکس یادگاری، فروشگاه هدایا و کافی شاپ هم طراحی شده است.

 در آکواریوم اصفهان کودکان می‌توانند به گونه‌های مختلف از آبزیان غذا بدهند آن‌ها را لمس و لحظات، دقایق شاد و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

*تله‌سیژ

تله‌سیژ ناژوان واقع در ابتدای جاده الفت ابتدای ورودی پارک ناژوان و در هر ساعت قادر است یک هزار نفر بازدید کننده را انتقال دهد، شهروندان می‌توانند سوار بر صندلی‌های تله‌سیژ در ارتفاع حدود 24متری از سطح زمین و از بالای درختان و رودخانه گذر کرده و در هوای آزاد نظاره‌گر پارک طبیعی ناژوان بوده و از مناظر طبیعی لذت ببرند.

تله‌سیژ نوعی از تله‌کابین است که به جای کابین و اتاقک محصور از یک سری صندلی‌های چهار نفره که دارای ایمنی بسیار بالایی است و توسط اهرم‌های محکم نفرات را مهار و نگهداری می‌نماید استفاده می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند با سوار شدن بر روی این صندلی‌ها در محیط آزاد از مناظر طبیعی لذت ببرند.

*باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان از باغ‌های معروف و دیدنی در شهر اصفهان است، این باغ بخشی از پارک جنگلی ناژوان به حساب می‌آید که بخشی از این باغ زیر توری قرار گرفته تا علاوه بر نگهداری پرنده‌ها، بتوانند در فضا آزاد پرواز کنند.

در باغ پرندگان اصفهان 120 نوع پرنده که از مناطق مختلف جهان به این باغ منتقل شدند، وجود دارد، چندین برکه، صخره، قفس‌های شیشه‌ای و آهنی و فضای سبز جنگلی در این باغ ساخته شده تا فضای زندگی پرنده‌هایی که از گونه‌های مختلف هستند شبیه‌سازی شود.

انواع سار، باز، عقاب، طوطی، پلیکان، شترمرغ، جغد، لاشخور، قرقاول، فلامینگو، بوقلمون و مرغ شاخ‌دار از پرنده‌هایی هستند که در این باغ نگهداری می‌شوند.

*باغ خزندگان

باغ خزندگان زنده، دو سال قبل در دل پارک طبیعی ناژوان افتتاح شد تا مردم با گونه‌های مختلف خزندگان آشنا شوند، در این مجموعه مار به عنوان یکی از با ارزش‌ترین موجودات در چرخه طبیعت هست زیرا در کنترل آفات کشاورزی و باغبانی مؤثر و از سم مار برای داروسازی استفاده می‌شود.

مارهای سمی و غیرسمی خارجی و ایرانی، خفاش‌ها، کوسه‌ها، سوسمار بالدار، مار دو سر، گوساله دو سر، مار ارجنگی، اژدهای کمودو و تمساح آمازون در چهل آکواریوم این نمایشگاه قابل مشاهده است، همچنین بزرگ‌ترین اسکلت مار بوآ در ایران و بزرگ‌ترین صدف کلاه خودی ایران هم در این باغ قرار دارد.

* باغ گل‌ها

«باغ گل‌ها» مجموعه‌ای تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی است و معماری سنتی اصفهان را در این باغ قابل مشاهده است. در ساخت این باغ به باغ سازی قدیمی هم توجه شده و باغ صخره‌ای، آبشار باغ، باغ گیاهان دارویی و خوراکی و باغ سوزنی‌برگ‌ها جزو دیدنی‌های این مجموعه هستند.

در این مجموعه محوطه‌ای مخصوص کودکان و یک آمفی تئاتر روباز وجود دارد که می‌توان نمایی زبا از تنوع رنگ‌ها در بهار دلنشین اصفهان را به تماشا نشست.

*پارک کوهستانی صفه

صفه یا صخره، منطقه‌ای کوهستانی است که به یکی از مناطق گردشی اصفهان تبدیل شده و به اصطلاح بام اصفهان است؛ از بالای این منطقه به همه شهر اشراف خواهید داشت و البته با وجود امکانات متعدد تفریحی، محل مناسبی برای تفریح و گذران وقت در شهر خواهد بود. پارک، بوفه خوراکی، تله‌کابین و ... از امکانات این پارک است.

*تله کابین

در پارک کوهستانی صفه دو  خط تله کابین فعالیت می‌کند که در خط اول از این ارتفاع اصفهان و بخصوص قلعه شاه دژ که از دیدنی‌های اطراف شهر است به خوبی قابل دیدن است.

در ایستگاه‌های تله کابین می‌شود از رستوران، کافی شاپ، شهربازی کودکان و بزرگسالان و مرکز بولینگ اصفهان استفاده کرد.

*شهر رؤیاها

یکی از مدرن‌ترین مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری اصفهان، شهر رؤیاها است. این مرکز بزرگ قسمت‌های مختلف و هیجان‌انگیزی مثل سالن بازی‌های کامپیوتری، سینما چهاربعدی، گردش فضایی، شهر دایناسورها، استودیوی جلوه‌های ویژه، بازی‌های آبی و... دارد که باعث سپری کردن اوقات خوشی در این مکان می‌شود.

علاوه بر خردسالان و نوجوانان، بزرگ‌تر ها می‌توانند مشتری ویژه شهر رویاهای اصفهان باشند.

*باغ فدک

این باغ در قسمت شمال شرق اصفهان ساخته شده و مثل بقیه باغ‌های اصفهان بسیار زیبا و دیدنی است. این باغ پر از درخت و درختچه‌هایی مثل کاج، توت، زبان گنجشک، سرو نقره‌ای، ارغوان، سرو شیرازی، به ژاپنی، سرو نوش، اقاقیا و نارون است که به پاکیزگی هوای شهر کمک می‌کنند.

این مکان  فضای گردشگری، رفاهی و تفریحی است که قابلیت کمپ زدن دارد، داشتن دریاچه مصنوعی، سایت بازی کودکان و باغ ویژه بانوان هم از ویژگی‌های خاص این باغ به حساب می‌آید که باعث شده هر سلیقه‌ای بتواند از اینجا نهایت استفاده را داشته باشد.

* سیتی‌سنتر

سیتی سنتر یک مرکز تجاری، تفریحی، و توریستی است که بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران و چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیا می‌باشد که باعث شده نام اصفهان در بین نام دیگر شهرها و کشورهای معتبر دنیا جلوه‌نمایی کند. هدف از احداث این مجموعه توسط بخش خصوصی ایجاد تسهیلات جهت تأمین نیازهای زندگی روزمره شهروندان در زیر یک سقف است.

مجموعه اصفهان سیتی‌سنتر شامل پروژه‌های مختلف از قبیل مرکز خرید، هتل، برج تجاری اداری و مرکز تجارت جهانی می‌باشد و شامل قسمت‌های متنوع نظیر هایپراستار، مجموعه بزرگ سینمایی، سالن چند منظوره، فود کورت و رستوران‌ها، پارکینگ عظیم مسقف، موزه، شهربازی، مجموعه دانشگاهی و... است.

*باغ تجربه

باغ تجربه اولین باغ و مجموعه تخصصی در زمینه سالمندان در ایران است و در این باغ  12 آلاچیق احداث شده که خدمات مختلف پزشکی، رژیم‌های غذایی، کلاس‌های آموزشی مختلف و ... به صورت کاملاً رایگان به سالمندان ارائه می‌شود.

این مرکز برنامه‌های پزشکی ویژه ای برای پیشگیری از آلزایمر دارد و همه بازنشسته‌ها و سالمندان بالاتر از 45 سال می‌توانند از امکانات این باغ استفاده کنند.

انتهای پیام/63095/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول