اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ملی‌ شدن صنعت نفت استقلال کشور را نوید داد/ بیداری مردم برابر استعمار انگلیس اتفاق بزرگی بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ملی‌ شدن صنعت نفت استقلال کشور را در ابعاد اقتصادی و معیشتی نوید داد و بیداری مردم برابر استعمار انگلیس اتفاق بزرگی بود.

ملی‌ شدن صنعت نفت استقلال کشور را نوید داد/ بیداری مردم برابر استعمار انگلیس اتفاق بزرگی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان همزمان با سالروز ملی‌ شدن صنعت نفت اظهار کرد: توجه به مناسبت‌های ملی از ضرورت‌هایی است که نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی به یک کشور نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که همه مردم از سرمایه آن کشور پاسداری و مراقبت می‌کنند، تصریح کرد: همه سرمایه مادی نیست و مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور سرمایه‌های معنوی است و در بیان آن می‌توان ثمرات و برکاتی به دست آورد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اهم این میراث‌ها دفاع مقدس است، اضافه کرد: عزیزان ما با دست‌خالی از کشور، ارزش‌های دینی و اسلامی حراست و مراقبت کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن برسد و این شجاعت را نشر این فرهنگ‌ها در نسل‌های بعد حفظ می‌کند.

پژمان‌فر با تأکید بر اینکه یکی دیگر از اتفاقات بزرگ در کشور بیداری مردم برابر استعمار انگلیس بود، تصریح کرد: انگلیسی‌ها نفت‌ ما را مصادره می‌کردند و به‌راحتی از این کشور در قالب کمپانی‌های مختلف به خارج می‌بردند و در نهایت، مردم برابر این موضوع ایستادگی کردند و صنعت نفت ملی شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این اقدام توانستیم استقلال کشور را در ابعاد اقتصادی و معیشتی حفظ کنیم، اضافه کرد: این‌ها از ثمرات و برکاتی بود که در این کشور اتفاق افتاده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت به این قضیه‌ها مانند ملی‌شدن نفت نباید بی‌تفاوت باشیم، اظهار کرد: بخشی از تاریخ طلایی کشور همین وقایع است که باید از آن مراقبت کرد و دانست که برای آن مردم چقدر تلاش کردند تا این موضوع اتفاق بیفتد و فرهنگ مراقبت از دارایی‌هایمان را باید مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/2568/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول