اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مهاباد در مجلس:

دولت در شناسایی روستاهای هدف گردشگری ناکام ماند/ بازگشت سرمایه در صنعت گردشگری بیش از سایر طرح‌ها است

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: با وجود اینکه یک سال از ابلاغ برنامه ششم توسعه گذشته، اما دولت در زمینه شناسایی روستاهای هدف گردشگری، اقدام خاصی انجام نداده است.

دولت در شناسایی روستاهای هدف گردشگری ناکام ماند/ بازگشت سرمایه در صنعت گردشگری بیش از سایر طرح‌ها است

جلال محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه صنعت گردشگری کشور اظهار کرد: ایران با توجه به تنوع اقلیم، یکی از کشورهای گردشگرپذیر داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه طولانی و تاریخی کشورمان، زمینه جذب گردشگر از نظر اقلیم و تاریخی فراهم است، در حالی که برخی از کشورها مثل ترکیه که سابقه تاریخی بسیار کمتری از ایران دارد، در زمینه جذب گردشگر، بهتر از کشورمان عمل کرده‌ و درآمدهای بسیاری از این راه کسب می‌کند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای اینکه بتوان گردشگر داخلی و خارجی را به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی جذب کرد، باید بسترهای لازم برای حضور آنها در مناطق مختلف کشور فراهم شود.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر آن، زیرساخت‌هایی مانند راه و جاده، قطار و سیستم هوایی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده و مکان‌های اقامتی از قبیل هتل و مهمان‌پذیر باید مهیا شود.

محمودزاده با تأکید بر اینکه باید در روستاهای هدف گردشگری، زیرساخت‌های لازم فراهم شود، یادآور شد: در این رابطه براساس برنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرد که حداقل 3 تا 10 هزار روستای زمینه گردشگری را شناسایی کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه با وجود یک سال از ابلاغ برنامه ششم توسعه، دولت در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده و فعالیت‌های آنچنانی صورت نگرفته، به طوری که دولت در شناسایی روستاهای هدف گردشگری ناکام مانده است، تأکید کرد: این در حالی است که می‌توان درآمد گردشگری را جایگزین درآمد نفت کرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر آن، به جای اینکه به منابع داخلی مثل نفت و گاز فشار وارد شده و آن را استخراج کرد تا از دسترسی آیندگان خارج شود، باید زمینه ایجاد درآمدهای گردشگری فراهم شود.

محموئد زاده با تأکید بر اینکه بازگشت سرمایه در صنعت گردشگری بیش از سایر طرح‌ها است، تصریح کرد: بدون شک اگر در بحث گردشگری، دولت و سرمایه‌گذاران خصوصی سرمایه‌گذاری کنند بازگشت سرمایه آنها بیش از پروژه‌هایی است که زمینه سرمایه‌گذاری دارند.

وی در پایان تشریح کرد: مشکلات فراوانی در زمینه تأمین زیرساخت‌های گردشگری در کشور وجود دارد و زمینه گردشگری در بسیاری از شهرهای ایران به وجود نیامده، بنابراین کشورمان از این منظر، از کشورهایی که سابقه چندان تاریخی ندارند عقب است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول