اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

25 دلیل برای سفر به قرقیزستان از نگاه مجله آمریکایی

مجله معروف آمریکایی «بازفید» مطلبی را منتشر و در آن 25 دلیل برای سفر به قرقیزستان عنوان کرد.

25 دلیل برای سفر به قرقیزستان از نگاه مجله آمریکایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مجله معروف آمریکایی «Buzzfeed» گزارشی را در مورد خصوصیات گردشگری و تاریخی قرقیزستان منتشر کرد و برای سفر به این کشور 25 دلیل را عنوان کرد.

در این گزارش آمده است: قرقیزستان کشور کوچک در آسیای مرکزی است، اما این به آن معنی نیست که برای گردشگران جذابیت ندارد. بخش بیشتر این کشور کوهستانی است و فقط 7 استان دارد. قرقیزستان با طبیعت بکر و تعداد زیاد یادبودهای تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم ویژه شهرت دارد. 25 دلیل برای بازدید از این کشور وجود دارد.

این 25 دلیل را می‌توان به چند گروه دسته بندی کرد.

جاذبه‌های تفریحی مانند اسب‌سواری، شکاری با عقاب‌ها، چشیدن غذاهای ملی، شنا در دریای «ایسیک-کول»
جاذبه‌های فرهنگی مانند بازدید از موزه‌ها و تماشا معماری در دوران شوروی در شهر «بیشکک»، گذراندن یک روز در خیمه قرقیزی، آشنایی با آداب و رسوم محلی، بازدید از موزه «فرونزه»، یکی از بزرگ‌ترین مقامات دولتی و نظامی در دروه شوروی، تماشای سومین دوره بازی‌های جهانی عشایری  (3 سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود)، لذت بردن از آواز «قاموز» یکی از اسباب موسیقی ملی قرقیزها، مطالعه بیشتر در مورد «قرمان‌جان داتقا»، ملکه قرقیزی و گوش دادن به داستان و افسانه‌های جالب قرقیزی
جاذبه‌های گردشگری مانند بازدید از برج تاریخی «بورانا»، بازدید از دره‌های بکر «جتی-آغوز» و «آلا-آرچا»، بازدید شهرهای تاریخی «کاراکول»، «اوش» و اماکن تاریخی آن، بازدید از پایگاه اسکی «کاراکول»، بازدید از مجموعه تاریخی «تاش-رابات»، بازدید از دریا‌های دیدنی «ساری  - چلک» و «آلا-کول»، بازدید از کانیون «داستان» و «تورا - سو».

گفتنی است که صفحه معروف در بین گردشگران جهان در «اینستاگرام» به نام « Passion Passport » قرقیزستان را جزء 20 جهت گردشگری در سال 2018 اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول