اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نجات دولت ترامپ از تعطیلی مجدد

کنگره آمریکا طرح جدید بودجه دولت را تصویب کرد/ کمک‌ها به فلسطین کاهش و بودجه نظامی افزایش یافت

کنگره آمریکا با تصویب طرح بودجه جدید دولت فدرال، ضمن نجات دادن دولت ترامپ از تعطیلی مجدد، کمک‌های مالی به فلسطین را کاهش و بودجه نظامی را افزایش داد.

کنگره آمریکا طرح جدید بودجه دولت را تصویب کرد/ کمک‌ها به فلسطین کاهش و بودجه نظامی افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ کنگره آمریکا امروز (جمعه) طرح جدید بودجه فدرال این کشور را تصویب کرده و بدین ترتیب دولت «دونالد ترامپ» از تعطیلی مجدد نجات پیدا کرد.

طرح بودجه 2232 صفحه‌ای دولت فدرال ایالات متحده به مبلغ 1.3 تریلیون دلار بامداد جمعه (به وقت محلی) در مجلس سنای آمریکا با 65 رای مثبت و 32 رای منفی تصویب شد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان» اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا موفق شده بودند که روز پنجشنبه افزایش 80 میلیارد دلاری بودجه نظامی (معادل 15 درصد افزایش) این کشور را در این طرح بگنجانند.

این طرح بودجه که هزینه اختصاص یافته برای مبارزه با شیوع مواد مخدر، کمک به ایالت‌ها در زمینه امنیت انتخابات و زیرساخت‌‌سازی را افزایش می‌دهد، اکنون برای امضا و اجرایی شدن به میز ترامپ فرستاده شده است.

در طرح مذکور همچنین بیش از نیمی از مبلغ 300 میلیون دلار کمک سالانه آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین به بهانه پرداخت حقوق به خانواده‌های عاملان استشهادی، کاهش یافته است. (جزئیات بیشتر)

طبق مفاد این قانون، تا زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین کمک مالی به عاملان عملیات استشهادی و خانواده‌های آنان را متوقف نکند، توقف بخش اعظم کمک‌های مالی آمریکا به این تشکیلات ادامه خواهد یافت.

تنظیم کنندگان این قانون، کاهش شدید کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را در سه بخش مستثنی کرده‌اند: بخش آب، برنامه‌های واکسیناسیون کودکان و بیمارستان‌ها در قدس شرقی.

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول