اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی ماکو:

بیش از یک هزار ثوب البسه قاچاق در ماکو کشف شد

فرمانده انتظامی ماکو گفت: یک هزار و ۳۰۸ ثوب البسه قاچاق خارجی در ماکو کشف شد.

بیش از یک هزار ثوب البسه قاچاق در ماکو کشف شد

میرحیدر شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به کشف البسه‌های قاچاق در ماکو اظهار کرد: پس از آنکه یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و خبری را مبنی بر دپوی کالای قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهرستان در اختیار نیروی‌های انتظامی قرار داد، آنها برا ی تعیین صحت و سقم این خبر پیگیری‌های خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی در مسیر تحقیقات خود با استفاده از شگردهای پلیسی و فنی موفق به شناسایی محل مورد نظر شدند، اضافه کرد: برای بازرسی از این انبار به دلیل آنکه دارای مالک خصوصی بوده نیاز به کسب مجوز قضایی بود و بنابراین با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی مجوزهای مربوطه اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از کسب مجوز ماموران انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه وارد انبار شده و آنجا را مورد بازرسی قرار دادند، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌ها از انبار ۸۷۳ ثوب البسه قاچاق کشف شد که همه آنها به دستور مراجع ذی‌صلاح ضبط و به انبار نیروی انتظامی انتقال داده شدند.

وی در ارتباط با ارزش ریالی این البسه‌ها عنوان کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان امر ارزش ریالی آنها ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است و یک نفر متهم در این عملیات متهم شناخته شد و پس از دستگیری، وی با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی پرونده تا صدور حکم نهایی به زندان فرستاده شد.

شفیعی با اشاره به کشف محموله‌ای دیگر از انواع کالاهای قاچاق در ماکو ابراز داشت: ماموران انتظامی در حال کنترل عبور و مرور خودروهای در حال حرکت از ماکو به چایپاره و بالعکس بودند که به احتمال حمل کالای قاچاق به یک دستگاه اتوبوس در حال حرکت در این مسیر مشکوک شده و دستور توقف به آن دادند.

وی با اشاره به کشفیات به دست آمده از اتوبوس مورد نظر ادامه داد: پس از توقف اتوبوس ماموران انتظامی آن را مورد بازرسی قرار دادند که در این بازرسی‌ها ۵۵ عدد حالت چسبی، ۱۰۶ جفت کفش، ۴۰۰ قطعه پلاستیکی و ۴۳۵ ثوب البسه قاچاق خارجی کشف شد که با بررسی‌های صورت گرفته ارزش ریالی این محموله ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی ماکو با بیان اینکه اتوبوس مورد نظر پس از کشف کالاهای قاچاق از داخل آن توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: با بررسی‌هایی که نیروهای پلیس در رابطه با این پرونده انجام دادند دو نفر متهم شناسایی و دستگیر که هر دوی آنها تحویل مراجع قضایی شدند تا حکمشان از سوی مراجع قانونی تعیین شود.

وی با بیان اینکه در ادامه کشفیات انجام شده در ماکو انواع مواد مخدر نیز در این شهر کشف شده است، اظهار کرد: عملیات برای کشف مواد مخدر در این شهرستان زمانی آغاز شد که خبری مبنی بر فعالیت فردی در سطح شهرستان ماکو در کار تهیه و توزیع مواد مخدر به دست ماموران انتظامی شهرستان رسید که وی با این کار خود سبب ایجاد هرج و مرج شده بود.

کشف یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در ماکو

شفیعی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از اهمیت زیادی برای نیروهای انتظامی برخوردار است، گفت: با توجه به حساسیت‌های این موضوع ماموران انتظامی بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی مکان مورد نظر آغاز کردند و در این راستا آنها ابتدا محله‌هایی را تحت نظر گرفتند که امکان فعالیت این فرد وجود داشت.

وی با بیان اینکه سرانجام در یکی از این محل‌ها در حالی که ماموران به صورت نامحسوس در حال رصد کردن آن موقعیت بودند موفق به شناسایی فرد مورد نظر شدند، افزود: با شناسایی متهم نیروهای پلیس وی را به صورت خیلی مخفیانه زیر نظر گرفتند تا مکان فعالیت وی شناسایی شود و با شناسایی آن مکان ماموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند.

این عالی‌ترین مقام انتظامی ماکو با بیان اینکه در بازرسی‌ از مکان فعالیت این فرد یک کیلو و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، اظهار کرد: علاوه بر کشف مواد مخدر یک ترازوی توزین دیجیتالی نیز از این مکان به دست آمد که همراه با مواد مخدر مکشوفه ضبط شد.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/4/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول