اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

گلستان مقصد گردشگری

گنج معنوی در قلب گرگان + تصاویر

در شهرستان گرگان امامزاده‌ای به نام «بی‌بی‌نور» و «بی‌بی‌حور» وجود دارد که هر دو بزرگوار از نوادگان امام کاظم علیه‌السلام هستند.

گنج معنوی در قلب گرگان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، حرم مطهر امامزاده «بی‌بی‌نور» و «بی‌بی‌حور» علیهم‌السلام که هر دو بزرگوار از نوادگان امام کاظم علیه السلام هستند در قسمت جنوبی شهرستان گرگان قرار دارد.

مردم شهرستان گرگان اعتقادات زیادی به امامزادگان دارند و پس از برآورده شدن حاجاتشان، نذورات خود را در این مکان‌های معنوی ادا می‌کنند.

به دلیل محدودیت فضای اطراف حرم مطهر امکان توسعه حرم وجود نداشته ولی در عین حال هنر معماری محبان اهل بیت (ع) در شهرستان گرگان از فضایی کوچک بارگاهی بزرگ و نورانی ساخته است که مامنی برای دلسوختگان اهل بیت (ع) بوده و مردم محل با توسل به این بزرگواران حاجات خود را از خدای کریم مسالت دارند.

آستان امامزاده «بی‌بی‌نور» و «بی‌بی‌حور» (ع) در تمامی فصول مورد توجه دوستداران و محبان اهل بیت (ع) قرار می‌گیرد.

آثاری که از این امامزاده در شهرستان گرگان باقی مانده است می‌توان به ساختمان بقعه اشاره کرد که این ساختمان مربوط به چندین دهه گذشته است

امامزاده «بی‌بی‌نور» و «بی‌بی‌حور» (ع) یک ضریح طلا دارد که بر روی مرقد مطهر نصب شده است و مردم این شهرستان به صورت هر هفته در روزهای سه شنبه مراسمی را در این بقعه برگزار می‌کنند و هر کسی که نذری داشته باشد بصورت طعام در آخر مراسم آن را بین مردم تقسیم می‌کند.

مدفن امام زادگان «بی‌بی‌نور» و «بی‌بی‌حور» با یک قاب شیشه ای و کاشی کاری تزیین شده است .

این بنا در کنار باغ معروف کنسولگری روس‌ها واقع شده است که فاقد گنبد و گلدسته است و با پوشش ایرانیت پوشانده شده و دارای یک ایوان ورودی و یک حرم است و مرقد مطهر این امامزادگان در آن واقع شده است .

ضریح امام زاده ابراهیم (ع) در قسمتی از حرم و ضریح امامزادگان «بی‌بی‌نور» و «بی‌بی‌حور» در قسمت دیوار بقعه قرار گرفته است و با توجه به عرصه اندک بقعه که حدود ۱۵۵ متر مربع است و از سه طرف به باغ کنسولگری محدود و از طرفی به خیابان اصلی محدود می‌باشد با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد امکان ساختار زائر سرا فراهم نیست بقعه دارای امتیاز آب، برق، گاز و تلفن می‌باشد.

انتهای پیام/40/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول