اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

مقابل جوسازی و ادعای بی‌ربط سعودی‌ها باید قاطعانه موضع‌گیری کرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: از مقامات دیپلماسی کشور می‌خواهیم که موضع‌گیری منطقی و قاطع در برابر جوسازی‌های آل سعود داشته باشند.

مقابل جوسازی و ادعای بی‌ربط سعودی‌ها باید قاطعانه موضع‌گیری کرد

سید محمدجواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با نامه سعودی‌ها علیه ایران به شورای امنیت اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند یمن در محاصره است و اگر می‌توانستیم بدون اینکه بخواهیم اجازه‌ای از کسی بگیریم بر اساس آموزه‌های دینی باید کمک می‌کردیم و کمک ما علنی هم بود، احتیاجی به مخفی‌کاری نداشتیم.

وی افزود: رژیم کودک‌کش آل سعود در ابتدا باید برای افکار عمومی توضیح دهد که به چه دلیل و با چه مجوزی به کشور مستقل یمن حمله می‌کند و مرتکب جنایات جنگی می‌شود، اگر قرار است کسی محاکمه شود این مقامات سعودی‌ها هستند که باید در دادگاه‌های بین‌المللی به عنوان جنایت جنگی و نسل‌کشی محاکمه شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: شورای امنیت و سازمان‌های بین‌المللی نشان دادند که آلت دست استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند و ما هم توقعی نداریم که شورای امنیت یا سازمان‌های بین‌المللی از ما طرفداری کنند. 

وی تصریح کرد: به رژیم کودک‌کش آل سعود باید گفت که ای کاش شما یک بار هم علیه رژیم منحوس صهیونیستی به شورای امنیت شکایت می‌کردید.

ابطحی خطاب به آل سعود گفت: بهترین کسی که می‌تواند در منطقه از شما و منافع کشورها در خلیج فارس حمایت کند کشورهای همسایه به خصوص ایران بزرگ است، اینکه کشوری با 8 هزار کیلومتر فاصله اینجا بیاید و شما را تحریک کرده و رو در روی ما قرار دهد نتیجه و عاقبت خوبی برای سعودی‌ها و منطقه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه صرف نظر از این‌ موارد ادعای سعودی‌ها ادعای بی‌ربطی است، ابراز کرد: آل سعود باید ثابت کند که این موشک‌ها ساخت ایران است و بعد هم چگونه به دست نیروهای یمنی رسیده است؛ این را البته نمی‌توانند ثابت کنند، اگر امکان اثبات این ادعا را داشتند نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ادعای خود در رابطه با آهن پاره‌هایی که نشان داده بود را ثابت کرده و مدرکی که این‌ها ساخت ایران است را ارائه می‌داد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با تأکید بر این‌که ما این ادعای عربستان را بی‌ربط می‌دانیم، اضافه کرد: از مقامات دیپلماسی کشور می‌خواهیم که موضع‌گیری منطقی و قاطع در برابر این جوسازی‌های سعودی داشته باشند.

وی با اشاره به تحویل این نامه یک روز پس از دیدار بن سلمان، ولیعهد آل سعود با دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت تأکید کرد: این‌ها منافع خودشان را می‌بینند و تصمیم می‌گیرند که تماماً در راستای حفاظت از منافع رژیم غاصب صهیونیستی کار کنند، ما زیگزاگ رفتن‌ها و تصمیم‌های 180 درجه‌ای و متناقض زیادی را تاکنون از جانب این‌ها شاهد بوده‌ایم.

ابطحی مطرح کرد: امید داریم شورای امنیت به فضا و هدفی که ابتدای جنگ جهانی دوم برای حفظ امنیت کل جهان تشکیل شد برگردد نه اینکه خود جنگ‌افروزی کند، البته بعید می‌دانم که این‌ها در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول