اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خبر داد

کشف 713 تن انواع موادمخدر و روانگردان در سال 96

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در قرارگاه نوروزی پلیس بوشهر گفت: در سال 96 بیش از 713 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در سطح کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه 14 درصد افزایش داشته است.

کشف 713 تن انواع موادمخدر و روانگردان در سال 96

محمد مسعود زاهدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر رده‌های انتظامی در سال 96 موفق شده است با تعداد قابل ملاحظه‌ای از عوامل سوداگر مرگ که در کار قاچاق موادمخدر و روان‌گردان‌ها ایفای نقش داشتند برخورد کند.

وی افزود: همکاران ما در سال 96 بیش از 713 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان را در سطح کشور کشف کردند که نسبت به سال 95، 14 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا تصریح کرد: طی هفت روز ابتدایی سال جدید بالغ بر 14 تن انواع موادمخدر کشف شده که این میزان افزایش 36 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

زاهدیان با اشاره به این که حدود 78 درصد از کشفیات پلیس در استان‌های شرقی و حاشیه شرق کشور بوده است، بیان کرد: هدف‌گذاری پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در سال 97 برخورد با عوامل واردکننده مواد مخدر در مناطق ورودی کشور است.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با تثبیت فعالیت‌های گذشته و افزایش اقداماتی که در حوزه مبارزه با باندها و شبکه‌های فعال در امر قاچاق مواد مخدر خواهیم داشت درصد برخورد را نسبت به سنوات گذشته در مبادی ورودی افزایش دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا عنوان کرد: 67 درصد اقدامات ما با کار اطلاعاتی و شناسایی قبلی، برخورد هوشمندانه و هدفمند با این شبکه‌ها بوده که امیدواریم این رقم امسال افزایش یافته و بتوانیم هدف‌گذاری مناسب بر روی عوامل اصلی انتقال موادمخدر و روانگردان‌ها به داخل کشور داشته باشیم.

زاهدیان هدف‌گذاری دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا را تمرکز روی زیرساخت‌های اقتصادی شبکه‌های قاچاق موادمخدر عنوان کرد و گفت: اگر به منابع مالی این باندها و شبکه‌ها صدمه وارد شود و درآمدزایی آنها هدف قرار گیرد کارکرد آنها از بین خواهد رفت و مهار خواهند شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به این که اولویت اول ما در برخورد با آسیب‌های اجتماعی برخورد با عوامل تهیه و توزیع موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است، بتوانیم روند مناسبی را نسبت به سال‌های قبل دنبال کنیم.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: پلیس سال گذشته نسبت به سنوات قبل در جمع‌آوری عناصر متجاهری که چهره شهرها را آشفته می‌کردند و احساس امنیت را برای مردم از بین می‌بردند گسترش کیفی و کمی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا عنوان کرد: هدایت معتادان متجاهر به سمت مراکز درمانی و ساماندهی وضعیت آنها در سال 96 نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، 20 گذشته درصد افزایش داشته است. 

 انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول