اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد

خادمیاری یعنی پرچمداری ارزش‌های انقلاب

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: خادمیاری به معنی پرچمداری ارزش‌های انقلاب، یعنی اخلاق ،خدمت، گره‌گشایی، ایستادگی در برابر ظلم و ظالم، حمایت از مظلوم و حاکمیت خدا است.

خادمیاری یعنی پرچمداری ارزش‌های انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید مرتضی بختیاری در مراسم "جوانه مهر" که امروز صبح در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت جوادالائمه(ع) گفت: یکی از سیاست‌های جدید تولیت آستان قدس رضوی فراهم آوردن و توسعه زمینه خادمیاری در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه برای مفهوم "خدمت خادم و مخدوم " یک سری مبانی نظری وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است خدمتی انجام شود، در قالب خادمیاری حضرت رضا(ع) در سراسر کشور می‌توان این کار را انجام داد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به مفهوم "خادمیاری تخصصی" به عنوان یکی دیگر از ابتکارات آستان قدس رضوی در عرصه خدمت، خاطرنشان کرد:در گذشته خادم حضرت رضا(ع) بودن فقط در حرم مطهر رضوی تعریف می‌شد که البته افتخار بزرگی است اما اکنون می‌توان در روستایی دور افتاده به نام مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) مدرسه‌ای را تکمیل و تجهیز کرد یا قلب بیمار محرومی را جراحی و درمان کرد و از این طریق به امام رضا(ع) خدمت کرد.  

بختیاری اظهار داشت: توسعه خادمیاری در تخصص‌های مختلف برای خدمت به مردم یک گام موثر در تقویت انگیزه معنوی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است.  

وی خطاب به نوجوانان حاضر در این مراسم نورانی گفت: کسانی که توسل به 14 معصوم(علیهم السلام) داشته باشند به یاری عقل، اتحادی نورانی علیه شیطان نفس و ابلیس ایجاد می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: خانه دل را مراقبت کنید و پاسدار قلب‌تان باشید، هجمه دشمن این است که با ورود به دلتان ایمان شما را برباید پس جز خدا کسی را به خانه دل راه ندهید.

بختیاری تاکید کرد: شما از امروز مُهر خادمیاری امام رضا(ع) را بر سینه دارید پس قدر این نعمت را بدانید و بدانید که این مسئولیت بسیار حساسی است و باید فرقان باشید یعنی جداکننده ارزش‌ها از ضد ارزش‌ها باشید.

وی به نوجوانان توصیه کرد مراقب رفتار، کلام و نگاه خود باشند و ادامه داد: خادمیاری یعنی پرچمداری ارزش‌های انقلاب، یعنی اخلاق، خدمت،گره‌گشایی، ایستادگی در برابر ظلم و ظالم، حمایت از مظلوم و حاکمیت خدا.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان شناخت به کلام معصومین را نور راه معرفت دانست و گفت: اگر شما به علی ابن موسی الرضا(ع) معرفت پیدا کنید، زیبایی کلام آن حضرت جانتان را می‌پروراند و انگیزه تقوا، خدمت و پاکدامنی را در شما رشد می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول