اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

وزارت کشور لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را به مجلس ارائه کند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: وزارت کشور باید در اسرع وقت لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را تهیه کرده و به مجلس ارائه دهد.

وزارت کشور لایحه ساماندهی اتباع بیگانه را به مجلس ارائه کند

رسول خضری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن ابراز تاسف از اینکه اتباع بیگانه مانع جدی برای اشتغال جوانان ایرانی به شمار می‌روند، اظهار کرد: در حال حاضر امنیت در کشورهای همسایه برقرار شده است بنابراین از مهاجرت بی‌رویه ساکنان کشورهای همجوار باید جلوگیری کرد و برای ساماندهی مهاجران موجود نیز اقدام شود چرا که جوانان ما حجم زیادی از فرصت‌‍‌های شغلی را به واسطه وجود نیروی کار ارزان از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور باید بدون از دست دادن زمان نسبت به تهیه لایحه ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کرده و آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شود، گفت: تبعه کشورهای همسایه به ویژه افغانستان با کمترین حقوق و مزایا سنگین‌ترین کار را انجام می‌دهند به همین دلیل گرایش صاحبان مشاغل، کارفرمایان و کارخانه‌داران به نیروی کار ایرانی کم شده است.

این مسئول با بیان اینکه قوای سه‌گانه مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و قوه مقننه باید در این زمینه وارد عمل شوند، ادامه داد: وظیفه ساماندهی اتباع بیگانه فقط بر عهده یک یا دو اداره نبوده و همه ارگان‌ها و مقامات بالادستی باید در این زمینه وارد شوند و اقدامات اساسی، عاجل و تاثیرگذار انجام دهند تا اینکه زمینه برای اشتغال نیروی کار بومی فراهم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا وقتی جوانان تبعه سایر کشورها در ایران مشغول به کار هستند عملیاتی کردن شعار سال و حمایت از کالای ایرانی با مانع جدی روبه‌رو است، بیان کرد: پس در این زمینه اقدام عاجل و تصمیمات کاربردی مورد نیاز است.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول