اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد

حذف بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نوروز

رئیس سازمان دامپزشکی از حذف بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی اعم از گوشت قرمز، گوشت مرغ، آبزیان و عسل از چرخه مصرف طی 15 روز گذشته و از آغاز نظارت نوروزی دامپزشکی در سطح کشور خبر داد.

حذف بیش از یک میلیون کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نوروز

علیرضا رفیعی‌پور در حاشیه بازدید از چند مرکز عرضه مستقیم گوشت قرمز، گوشت مرغ و انواع آبزیان در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: طی 15 روز گذشته و از آغاز نظارت نوروزی دامپزشکی بالغ بر یک میلیون کیلوکرم فرآورد‌ه‌های خام دامی غیر بهداشتی اعم از گوشت قرمز، گوشت مرغ، آبزیان و عسل از چرخه مصرف حذف شد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی همه ساله در راستای نظارت بیشتر و مقابله با بیماری‌های مشترک دام و انسان و جلوگیری از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین با فعال کردن اکیپ‌های ویژه برنامه‌های بازرسی خود را در این ایام نیز به طور منسجم پیکیری می‌کند.

رفیعی‌پور با اشاره به فعالیت یک هزار و 400 اکیپ نظارت استانی و 2 هزار و 300 اکیپ نظارت شهرستانی  سازمان دامپزشکی در سطح کشور در نوروز 97 گفت: خوشبختانه سازمان دامپزشکی با وجود کمبود نیرو و امکانات از مرحله تولید تا عرضه نهایی انواع فرآورده‌های خام محصولات دامی، طیور، آبزیان و عسل نظارت کاملی دارند که البته در این حوزه نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم که تنها به خرید محصولاتی از این نوع که با نظارت دامپزشکی عرضه شده و دارای آرم این سازمان و همچنین تاریخ تولید و انقضاء در محصولات بسته‌بندی شده آن می‌باشند اقدام کنند و علاوه بر این سازمان دامپزشکی از طریق شماره تلفن 1512 به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردم بوده که سریعا به آن رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است نظارت دقیق بر فعالیت‌های عرضه خام دامی، طیور، آبزیان و عسل صورت بگیرد از فعالیت‌های صورت گرفته در استان آذربایجان‌شرقی در این زمینه قدردانی کرد و گفت: اقدامات خوبی در استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته که می‌تواند الگویی در سطح کشور باشد که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های مناسب صورت گرفته در این استان مرزی در کنترل بیماری آنفلوانزای طیور اشاره کرد به طوری که از اواخر آذرماه سال گذشته این بیماری در آذربایجان‌شرقی تحت کنترل آمده است.

رفیعی‌پور به عرضه مناسب انواع محصولات آبزیان در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: در آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان غیرساحلی انواع محصولات آبزیان با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان عرضه می‌شود که نشان از رویکرد مناسب در این زمینه دارد که باید به عنوان یک کار الگویی در استان‌های غیرساحلی از سوی سازمان دامپزشکی به عنوان یک ظرفیت پیگیری شود.

وی در ادامه این گفت‌وگو، عرضه مرغ سبز و بدون استفاده از داروهای آنتی بیوتیک را از دیکر ویژگی‌های استان آذربایجان‌شرقی برشمرد و گفت: البته تمام مرغ‌هایی که واجد آرم سازمان دامپزشکی هستند شرایط لازم بهداشتی را برای مصرف دارند اما در کنار آن عرضه مرغ سبز و تخم مرغ سبز که بدون استفاده از آنتی بیوتیک در طول دوره رشد در این استان نیز به خوبی آغاز شده و با استقبال مردم همراه شده که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و ترویج مناسب استفاده از آن توسعه یابد.

امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت اکیپ‌های ویژه نوروزی این اداره کل در سطح استان گفت: بازرسان دامپزشکی استان در ایام تعطیلات و آغاز نظارت نوروزی دامپزشکی فعالیت‌های خود را توسعه داده که در این ایام بیش از 85 تن انواع فرآورده‌های خام دامی، طیور، آبزیان را در سطح استان معدوم ‌سازی کرده‌اند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول