اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

12 فروردین آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است/ جمهوری اسلامی برخاسته از هویت ملت و اعتقاد دیرینه به اسلام

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 12 فروردین روز پیروزی حقوقی و فقهی ملت ایران برای حاکمیت اسلام در قرن حاضر و آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است.

12 فروردین آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است/ جمهوری اسلامی برخاسته از هویت ملت و اعتقاد دیرینه به اسلام

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برخاسته از هویت ملت ایران و اعتقاد دیرینه آنها به اسلام به عنوان مکتب حیات‌بخش است البته اعتقاد به حکومت حق و عدل ریشه تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در سایه اسلام توسعه تمدنی پیدا کردند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بارها تلاش کردند ملت ایران را از اسلام جدا کنند ولی شکست خوردند. باید در نظر داشت مکتب اهل بیت (ع) عامل عشق ملت ایران به اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران به طور طبیعی طی این سال‌ها در برابر استبداد و استعمار مبارزات دیرینه انجام دادند که به پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی انجامید گفت: بر اساس قرآن، سنت رسول‌الله (ص) و سیره معصومان (ع) تشکیل حکومت بر پایه مردم‌سالاری اسلامی جزئی از آموزه‌های اسلامی ناب است.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر شرعی و رهبر قیام ملت در واقع شناخته شده بودند و مردم در همه‌پرسی تاریخی شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را اثبات کردند و بر همین اساس امام خمینی (ره) روز جمهوری اسلامی را روز عید حزب‌الله نامیدند.

کعبی یادآور شد: 12 فروردین روز پیروزی حقوقی و فقهی ملت ایران برای حاکمیت اسلام در قرن حاضر و آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه رأی ملت سبب استقرار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر رأی ملت نبود جمهوری اسلامی در عمل مستقر نمی‌شد بنابراین می‌توان بیان کرد با رأی و همه‌پرسی مردم حاکمیت جمهوری اسلامی محقق شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول