اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

آتش به جان کاخ سرهنگ‌آباد زواره افتاد/ در حال پیگیری فنی و حقوقی هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امروز صبح به یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر رسید در کاخ سرهنگ‌آباد زواره آتش‌سوزی صورت گرفته است که یگان میراث و آتش‌نشانی به سرعت به این محل اعزام شدند.

آتش به جان کاخ سرهنگ‌آباد زواره افتاد/ در حال پیگیری فنی و حقوقی هستیم

فریدون اللهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره آتش‌سوزی در کاخ سرهنگ‌آباد اظهار کرد: کاخ سرهنگ‌آباد در بخش سفلای زواره قرار دارد و یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار است که مالکین خصوصی دارد، در طول سال‌های اخیر نیز دچار آسیب‌هایی شده بود و مالکان آن نیز به دلایل مختلف آن را مرمت نکرده بودند تا اینکه میراث فرهنگی سال گذشته بخشی از آن را مرمت کرد.

وی افزود: روز گذشته مالکان این بنا در ملک حضور داشتند و از ورود افراد متفرقه به این بنا نیز ممانعت می‌کردند، اما امروز صبح به یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر رسید در این ملک آتش‌سوزی صورت گرفته است که به سرعت یگان میراث و آتش‌نشانی وارد عمل شدند و آتش را مهار کردند.

تصویر پیش از آتش‌سوزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه بخشی از این بنا مثل قسمت ایوان را سازه‌های چوبی تشکیل داده است این قسمت‌ها در مقابل آتش مقاوم نبوده و از بین می‌رود، البته با توجه به ورود آتش‌نشانی و مهار آتش کالبد بنا حفظ شده است.

تصویر پس از آتش‌سوزی

وی با بیان این‌که کاخ سرهنگ‌آباد از لحاظ موقعیت مکانی در عمارتی است که سال‌ها در محل دورافتاده‌ای قرار دارد و بخشی از مسیرش خاکی است، ابراز داشت: همکاران ما در محل حاضر هستند و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند تا هم از علت آتش مطلع شوند و هم از بعد فنی و حقوقی موضوع را پیگیر شوند؛ در حال حاضر علت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست.

اللهیاری عنوان کرد: بخش‌های چوبی پیش از این نیز آسیب دیده بود اما قسمت‌هایی از کاخ که سال گذشته مرمت شده است نیز در آتش‌سوزی از بین رفته است.

انتهای پیام/63089/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول