اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

یادداشت

حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی

رهبر معظم انقلاب در حالی امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری فرموده‌اند که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دولت جهت تحقق این شعار، میزان اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه افزایش یابد.

حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بطور حتم اگر دولتمردان و مردم برای عملیاتی شدن شعار سال تلاش کنند، زمینه اشتغال بیکاران زیادی فراهم خواهد شد.

البته نباید این موضوع را هم از نظر دور داشت که تولیدکنندگان هم بایستی برای افزایش کیفیت محصولات تلاش نمایند و شرایط بایستی بگونه ای پیش رود که بین تولیدکنندگان داخلی بر سر تولید محصولات باکیفیت رقابت باشد تا مردم هم برای مصرف کالاهای داخلی با یکدیگر رقابت کنند و تولید کنندگان هم بایستی حمایت شوند تاموانع تولید و سرمایه‌گذاری برطرف شود.

در همین راستا بایستی از کشاورزی و کشاورزان هم حمایت شود و از میزان واردات کاسته شود تا کشاورزان دغدغه فروش محصولات را بدلیل واردات بی‌حساب و کتاب محصولات کشاورزی خارجی نداشته باشند و کمرشان زیر بار بازپرداخت وام‌ها و جرایم و از طرفی فروش نرفتن محصولات و متضرر شدن شکسته نشود.

درحال حاضر بسیاری از کشاورزان ناامید شده‌اند و انتظار بحق این است که محصولات کشاورزی داخلی بطور کامل جایگزین محصولات خارجی شوند تا از کشاورزان حمایت شود.

کشاورزانی که  میلیون‌ها لیتر آب را در این شرایط خشکسالی برای کشت محصولات استفاده می‌کنند و در نهایت بدلیل نداشتن مشتری، بیشتر محصولات روی زمین می‌مانند و برداشت نمی‌شوند و این موضوع باعث شده است که روزبه روز بر مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها افزوده شده و کشاورزان که تولیدکننده و کارآفرین بوده‌اند به مصرف‌کننده تبدیل شوند و سرگردان حاشیه شهرها شوند که نیاز است دولت برای حمایت از این تولیدکنندگان و کارآفرینان و جلوگیری از بیکاری آنها تدابیری بیندیشد تا رونق به بخش کشاورزی هم برگردد و محصولات مورد نیاز تولید و بصورت تضمینی هم از آنها خریداری شوند تا کشاورزان به تولید امیدوار شوند و زمینه اشتغال چندین نفر را هم در کنار خودشان فراهم کنند.
در استانی مانند هرمزگان که بازارش در محاصره چینی‌هاست و کشاورزانش از عدم حمایت دولت گلایه‌مند هستند، می‌طلبد که زمینه حمایت از کالای ایرانی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی بیشتر از سایر مناطق کشور فراهم شود تا گامی اساسی در جهت تحقق شعارسال۹۷ مبنی برحمایت از کالای ایرانی برداشته شود و دولتمردان تحقق این شعار را فقط در نصب بنر و پلاکارد و نوشتن در بالای سربرگ‌های اداری نبینند.

انتهای پیام/88030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول