اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد

انجام معاملات فقط با کارت هوشمند ملی/مردم برای ثبت‌نام به تدریج مراجعه کنند

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به مهلت ثبت‌نام کارت هوشمند ملی تا خرداد گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت اسناد داریم که انجام معاملات و احراز هویت فقط از طریق کارت هوشمند ملی صورت گیرد.

انجام معاملات فقط با کارت هوشمند ملی/مردم برای ثبت‌نام به تدریج مراجعه کنند

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: در سال گذشته اعلام کردیم که زمان تعویض کارت ملی تا پایان سال 96 خواهد بود اما به دلیل اینکه بسیاری از مردم مراجعه به موقع نداشتند، در پایان سال ناگزیر شدیم مدت دریافت این کارت را تمدید کنیم. 

وی ادامه داد:‌ بنابراین این سوی دولت اعلام شد که زمان ثبت‌نام کارت هوشمند ملی تا خرداد 97 خواهد بود. 

ابوترابی گفت: اگر بحث کاربردی شدن کارت هوشمند ملی حتی در برخی موارد عملیاتی شود، شاید مردم در زمان مشخص‌شده حتماً برای ثبت‌نام مراجعه کنند. 

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ای به این منظور با سازمان ثبت اسناد داریم که انجام معاملات و احراز هویت از طریق کارت هوشمند ملی صورت گیرد، بنابراین از همین لحظه اعلام آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند. 

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: از مردم می‌خواهیم به تدریج به مراکز و دفاتر پیشخوان به تدریج مراجعه کنند و کار را به لحظه آخر نگذارند، و چنانچه مانند پایان سال مردم برای صدور کارت مراجعه کنند، می‌توانیم تا 3 دی 97 که یکصد سالگی ثبت احوال خواهد بود این پروژه ملی را به اتمام برسانیم. 

ابوترابی گفت: برای تعویض کارت ملی سامانه جدیدی طراحی شده که مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه، دفاتر الکترونیک و یا اینترنت در منزل خود پیش‌ثبت نام خود را انجام دهند. 

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور ادامه داد: زمانی که مردم پیش ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند به آنها نوبت داده می‌شود تا از زمانی که فرد از زمان تکمیل پرونده مراجعه می‌کند تا زمان صدور و تحویل کارت حداکثر یک ماه زمان می‌برد. 

وی در مورد نقص مدارک و اعلام آن از سوی دفاتر پیشخوان دولت گفت: دفاتر پیشخوان مکلف هستند اگر مدارکی از متقاضیان اخذ کردند و دچار اشکالاتی بود، ظرف مدت کوتاهی به اطلاع متقاضی برسانند. 

وی در مورد اعتراض برخی متقاضیان در مورد عدم کیفیت عکس کارت هوشمند ملی گفت: طبیعی است که برخی از افراد از اینکه عکس‌های کارت ملی روتوش نمی‌شود گلایه داشته باشند، اما هزینه‌ای بابت آن دریافت نمی‌شود و بانک‌ها نیز مکلفند احراز هویت را انجام و استعلام بگیرند و این موضوع منافاتی با تصویر عکس کارت هوشمند ملی ندارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول