اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس:

اقدامات قابل توجهی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها صورت نمی‌گیرد

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس گفت: اقدامات قابل توجه و گسترده‌ای در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها صورت نمی‌گیرد به طوری که کشورمان درمان محور است.

اقدامات قابل توجهی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها صورت نمی‌گیرد

همایون هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن اشاره به اینکه امروز در همه کشورها پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف مقدم بر درمان است، اظهار کرد: در سایر کشورها با کنترل تغذیه و نظارت در این زمینه همچنین با در نظر گرفتن سایر فاکتورها از جمله ورزش و بهداشت برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان اهتمام می‌شود ولی متاسفانه در ایران وزارت بهداشت بیشتر بر روی درمان تاکید دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت درمان در وزارت بهداشت و درمان موید این موضوع است که کدام مقوله در اولویت قرار دارد، ادامه داد: معاونت آموزشی این وزارتخانه باید برنامه‌هایی با محوریت پیشگیری از بروز بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی و روحی مختلف برنامه‌های متنوعی را اجرا کند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های متولی آموزش و بهداشت باید برای تغییر سبک زندگی مردم و غالب کردن پیشگیری بر درمان تلاش کنند، اظهار کرد: برای نهادینه شدن تفکر «پیشگیری بهتر از درمان است» یک نوع همت جهادی و فعالیت رسانه‌ای و فرهنگی نیز مورد نیاز است.

انتهای پیام/61002/1/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول