اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیر موزه عصارخانه شاهی خبر داد

نمایشگاه دائمی عکس‌های سلطنتی کاخ سعدآباد/ تولد دوباره موزه عصارخانه شاهی

مدیر موزه عصارخانه شاهی گفت: نمایشگاه عکس‌های آلبوم سلطنتی کاخ سعدآباد یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌هایی است که گذشته اصفهان را به نمایش درآورده است و به صورت دائمی در این موزه برای گردشگران در معرض دید قرار دارد.

نمایشگاه دائمی عکس‌های سلطنتی کاخ سعدآباد/ تولد دوباره موزه عصارخانه شاهی

محمد معماریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، بازگشایی درب قدیمی موزه عصارخانه را تولدی دوباره برای این موزه دانست و اظهار داشت: پس از آن‌که شهردار اصفهان مالکیت مغازه‌ای که بین درب قدیمی عصارخانه و بازار بود را به دست آورد، دیواری که بین عصارخانه و بازار کشیده شده بود تخریب شد و مسیر قدیمی عصارخانه پس از سال‌ها باز شد؛ اکنون که ورودی اصلی از بازار اصلی و روبروی سرای مخلص امکان‌پذیر شده، می‌توانیم این اتفاق خجسته را برگ تازه‌ای برای تاریخ موزه بدانیم.

وی افزود: نمایشگاه عکس‌های آلبوم سلطنتی کاخ سعدآباد یکی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌هایی است که گذشته اصفهان را به نمایش درآورده، معماری اصفهان و برخی از آداب‌ و رسوم مردم این شهر از زمان قاجار تا اواخر پهلوی در این عکس‌ها قابل رؤیت بوده و نمادی از فرهنگ گذشته مردم اصفهان را به نمایش درمی‌آورد.

مدیر موزه عصارخانه شاهی گفت: نمایش این عکس‌ها برای نخستین بار در اصفهان توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مقدور شده و صورت دائمی در این موزه برای گردشگران در معرض دید قرار دارد؛ به‌ درستی این نمایشگاه عکس بیانگر اصفهان قدیم بوده و دیدن آن برای محققان و دانشجویان خالی از لطف نیست.

به گزارش فارس، موزه عصارخانه شاهی در بازار قدیمی اصفهان و کنار میدان نقش‌جهان یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی اصفهان به شمار می‌رود که به‌ خوبی در گذر زمان حفظ شده است، این موزه نمودی از تاریخ مشاغل سنتی اصفهان بوده که نمایشی زیبا از گذشته را به نمایش درمی‌آورد؛ مجاورت این موزه در کنار میدان نقش‌جهان سبب شده تا این محل تاریخی بسیار زیبا دارای موقعیت گردشگری با ظرفیت بالا باشد و مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی واقع شود.

انتهای پیام/63089/ح20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول