اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خبر داد

معرفی 2 روستای عاری از دخانیات در گنبدکاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس از معرفی دو روستای عاری از دخانیات در بخش‌های مرکزی و داشلی‌برون این شهرستان خبر داد.

معرفی 2 روستای عاری از دخانیات در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به اینکه در هفته سلامت سال جاری که از نخستین روز اردیبهشت ماه لغایت هفتم این ماه برگزار می‌شود دو برنامه محوری در سطح شهر گنبدکاووس برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح نخست طرح موسوم به «190» است که به پایش و نظارت مردمی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه طرح 190 به صورت عمومی و کلی نظارت و پایش مردمی در سطح تمامی مراکز و اماکن تهیه و فروش مواد غذایی در شهرستان را شامل می‌شود، افزود: بالغ بر 3 هزار و 857 مرکز توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان نیز در این زمره قرار می‌گیرند که باید توسط مردم عزیز مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در این طرح با هر تماسی که از سوی مردم برای گزارش تخلفات صورت می‌گیرد به سرعت یک پرونده با شماره مخصوص تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش نظارت، کاهش تخلفات و البته هدفمند کردن بازدیدها به صورت لحظه‌ای و به روز صورت خواهد پذیرفت.

بدیعی با اشاره به اینکه تمامی نانوایی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و اصناف مربوط شامل این طرح می‌شوند، ادامه داد: امیدواریم با اجرای خوب و دقیق این طرح که منوط به همکاری و همیاری صمیمانه مردم با ماست، موجب ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم در سطح شهرستان گنبدکاووس شویم.

وی با بیان اینکه طرح دوم محوری ما در هفته سلامت شهرستان گنبدکاووس همایش بزرگ دوچرخه‌سواری همگانی است، افزود: برای اجرای موفق این همایش نیازمند تشکیل کمیته‌ای با حضور روسای ادارات و نهادهای مختلف هستیم تا با جامعیت، برنامه‌ریزی و طراحی خوبی این همایش را برگزار کنیم.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس از معرفی دو روستا در هفته سلامت به عنوان روستاهای عاری از دخانیات خبر داد و گفت: در هر بخش مرکزی و داشلی‌برون یک روستا به عنوان روستای پاک و عاری از دخانیات معرفی خواهند شد که در بخش داشلی‌برون روستای «اخلی‌تپه» معرفی شده اما در بخش مرکزی هنوز این روستا به مرکز بهداشت گنبدکاووس معرفی نشده است.

بدیعی با اشاره به اینکه در هفته سلامت تصمیمی داریم بر اساس درخواست مردم و گزارشات مکرر رسانه‌ها بار دیگر نظارت و پایش همه جانبه‌ای را از مراکز ورزشی و ورزشگاه‌های شهرستان گنبدکاووس صورت دهیم، تصریح کرد: هر ساله در چندین نوبت این پایش‌ها توسط کارشناسان بهداشت محیط ما در سطح شهر گنبدکاووس صورت می‌پذیرد که این بار در هفته سلامت برای نخستین دوره در سال 97 این پایش‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول