اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

حاجی دلیگانی مطرح کرد

پیگیری برای بازگشت 14 میلیارد تومان مالیات پالایشگاه اصفهان/ مالیات آلایندگی صنایع در شهرستان‌های مربوطه هزینه شود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال بازگشت 14 میلیارد تومان مالیات واریزشده پالایشگاه اصفهان به‌حساب اداره کل مالیاتی استان تهران و هزینه این مبلغ به‌منظور اجرای طرح‌های عمرانی در شهرداری‌های و دهیاری‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه هستیم.

پیگیری برای بازگشت 14 میلیارد تومان مالیات پالایشگاه اصفهان/ مالیات آلایندگی صنایع در شهرستان‌های مربوطه هزینه شود

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: به دنبال بازگشت 14 میلیارد تومان مالیات واریزشده پالایشگاه اصفهان به‌حساب اداره کل مالیاتی استان تهران  و هزینه این مبلغ به‌منظور اجرای طرح‌های عمرانی در شهرداری‌های و دهیاری‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه هستیم.

وی افزود: به‌تازگی در نشستی که با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و شهردار شاهین شهر در تهران داشتیم، از سید کامل تقوی نژاد درخواست کردیم که این مبلغ هنگفت که پالایشگاه اصفهان به بهانه این‌که چون دفتر مرکزی آن در تهران است به حساب اداره مالیاتی این استان واریز کرده مطرح کردیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی قول داد این موضوع را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: موضوع دیگری که مطرح کردیم این بود که مطابق ماده 38 قانون ارزش‌افزوده، واحدهای که پالایش نفت انجام می‌دهند آلایندگی ذاتی دارند و مالیات آلایندگی آن‌ها می‌بایست به‌حساب شهرستان محل استقرار آن‌ها واریز و در همان‌جا هزینه شود، همچنان‌که پالایشگاه اصفهان به سبب آلایندگی که دارد مالیات ارزش‌افزوده آن باید در دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوارهزینه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به این موضوع اشاره کرد که معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری مدتی پس از اجرای ماده 38 قانون ارزش‌افزوده، مطرح کرد که این موضوع پس از استعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست قابلیت اجرا دارد.

وی ادامه داد: منتظر اعلام نظر سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص آلاینده بودن یا نبودن پالایشگاه اصفهان می‌مانیم که اگر رأی بر آلایندگی این واحد صنعتی داد، عوارض آلایندگی پالایشگاه،  بین سال‌های 91 تا 94 به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار واریز شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور، بر احقاق حقوق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این دو شهرستان تأکید کرد که در شرایط فعلی اقتصادی کشور این دستگاه‌های خدماتی با کاهش درآمدها و فعالیت‌های عمرانی و خدماتی مواجه هستند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواست: چنان‌که طرح مدون یا راهکاری در خصوص اصلاح  کاستی‌ها دارند به نماینده خود پیشنهاد کنند تاپیگیری و بررسی شود.

انتهای پیام/63098/پ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول